עמוד:89

89 משחקי חזרה בעמוד זה 3 פעילויות משעשעות : דומינו, חריזה ומגדל מילים . מטרת המשחקים : לתרגל ולחזק את הקריאה ואת הכתיבה בדרך של שעשוע ושל הנאה . דומינו מילים - לפני המשחק חזרו על הקריאה של כל המילים . התלמידים יגזרו את רצועות הנייר המסומנות משמאל, ויצמידו מילים זהות זו לזו . אפשר לשחק לבד, ואפשר ליצור תחרות בזוגות - מי מוצא יותר התאמות ? מי יוצר טור שלם מכל הכרטיסים הכי מהר ? מה מתחרז עם אילה ? חריזה - משחקי חריזה חשובים לפיתוח היכולת הפונולוגית . חרוז נחשב, בדרך כלל, הברה שלמה זהה או תנועה + עיצור ( בַּר / קַר ) . תוכלו לשחק גם ב : א . חרוזים שטותיים ( מילות תפל : איילה - פיללה ) . ב . תוכלו לדקלם התחלה של שיר , והתלמידים ישלימו : איילה איילה / היא אכלה את ה . . . ג . אפשר לחרוז גם עם מילים אחרות : שבת, חייל ( על אף שאינם יודעים לקרוא אותן ) . מגדל מילים - בקצה המגדל אות אחת ( הראשונה ) , ובכל שלב מוסיפים אות לסוף המילה הקודמת . דוֹמִינוֹ מִלִים . גִזְרוּ אֶת הַכַּרְטִיסִים שֶׁבַּצַד וְשַׂחֲקוּ כְּמוֹ בַּדֻגְמָה . מָה מִתְחָרֵז עִם אַיָלָה ? הַקִיפוּ . מִגְדַל מִלִים . כִּתְבוּ מִלִים כְּמוֹ בַּדֻגְמָה . חַיָל קַלָהחַלָהשַׁבָּתשָׁאֲלָה קָרַחַת חַיָל מַחַק מָרָק חַלָה יָם קָרַחַת חַלָה ש ק קרַשָׁ א חאָ שָׁר קָרָא אָח קַר אַחַת שָׁרַק מׇתׇ שׇׂ שׇׁרׇקׇ ץצׇףפׇפׇּעׇסׇןנׇ ם 61

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר