עמוד:88

88 קריאת קטע והבנה אבא של שחר בא, קריאת קטע - א . שאלו אילו מילים מוכרות בקטע . מה שאינו מוכר - אפשר לבנות על הלוח . ב . התלמידים יקראו את הקטע קריאה דמומה . ג . בהמשך יקראו בקול יחד עם המורה . ד . כדאי לחזור על הקריאה . כדאי לעודד תרגול קריאה באמצעות פעילויות מעוררות עניין כגון : פינת הקריין - התלמידים מוזמנים לאחוז ברמקול דמיוני ולהקריא לחברים ; המחזה - לכל אחד מהתלמידים תפקיד בסיפור : מספֵּר, אבא ושחר . אפשר להחליף תפקידים כך שהתלמידים יתנסו בקריאת חלקים שונים של הסיפור . השלימו - התלמידים ישלימו את המשפטים באמצעות המילים שמתחת לקו, ובהתאם למסופר בקטע . אפשר לשאול שאלות הבנה , ובכל תשובה לשאול : איך יודעים ? היכן בקטע זה נאמר ? מה מתאים לציור ? הבנה - התלמידים יתבוננו בציור, יקראו שוב את הקטע, ימצאו בו משפט מתאים ויעתיקו אותו . אַבָּא שֶׁל שַׁחַר בָּא . אַבָּא אָמַר : חַם, חַם . . . שַׁחַר אָמַר : אַבָּא, בַּיָם לֹא חַם . אַבָּא לָקַח אֶת שַׁחַר לַיָם . הַשְׁלִימוּ לְפִי הַסִפּוּר . מָה מַתְאִים לַצִיוּר ? כִּתְבוּ מִשְׁפָּט מֵהַסִפּוּר . • אַבָּא שֶׁל בָּא . • אַבָּא אֶת שַׁחַר לַיָם . • שַׁחַר אָמַר : בַּיָם לֹא . שַׁחַר תָמָר שָׁאַל לָקַח מַר חַם לׇ ךכׇכׇּ יׇ טׇ חׇ זַוׇהַדׇגַבׇ בַּאׇ 60

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר