עמוד:110

110 השלימו את המילים המתאימות, קריאה וכתיבה - הפעילות מציעה לתלמידים ליצור משפטים קצרים שבכל אחד מהם חוזר הנושא גם כמושא . התלמידים מתבוננים באיורים בכל שורה וכותבים מילה מתאימה מתחת לכל איור . אחר כך קוראים את המשפט שנוצר ומגלים את ההומור שנוצר מהכפלת המילים . חברו מילים למשפט, קריאה וכתיבה - מוצגות 9 מילים שהתלמידים יכולים לקרוא . התלמידים קוראים את המילים, ובוחרים שלוש או ארבע ליצירת משפט, למשל : שחר שאב אבק ; דריה שתתה חלב ; נדב ראה ארנב . הנחו את התלמידים למצוא תחילה את המילה הראשונה ( על מי רוצים לספר ? ) , אחר כך את מה שהדמות עושה ( מה הוא / היא עשה / עשתה ? ) ולבסוף את המילה המשלימה את המשפט . אפשר לתת לכל אחד מהתלמידים כרטיסיה שכתובה עליה אחת המילים מתוך המאגר . על התלמידים למצוא חברים שהחיבור איתם יניב משפט הגיוני . כך תהפוך הפעילות למשחק המעודד אינטראקציה בין הלומדים ומפתח תפקודי לומד בין - אישיים ותפקודים של תכנון ובקרה . הַשְׁלִימוּ אֶת הַמִלִים הַמַתְאִימוֹת . חַבְּרוּ מִלִים לְמִשְׁפָּט . כִּתְבוּ אֶת הַמִשְׁפָּט . לׇ ךכׇכׇּ יׇ טׇ חׇ זַוׇהַ דׇ גַ בׇבַּאׇ רָאָה . רָאֲתָה . קָנְתָה . שַׁחַר אָבָקשָׁאַב נָדָב אַרְנָבדַרְיָה חָלָב רָאָה שָׁתְתָה 82

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר