עמוד:62

62 א שותקת ברק בא . תמר באה - כתבו על הלוח את המילים בָּא - בָּאָה . שאלו : מה ההבדל ? במילה בָּא - א בסוף מילה ( ללא ניקוד ) אינה נשמעת, היא אֵם קריאה . בָּאָה - יש ניקוד, ולכן הוגים את האות א . הצמד בָּא - בָּאָה מייצג את התופעה של זכר ונקבה בפועל . ה "שותקת" משנה מזכר לנקבה . כדאי להפנות את תשומת ליבם של התלמידים לתבנית שהכירו דרך המילים קָם וקָמָה ולהראות שאותה חוקיות חוזרת גם כאן . מי בא ? מי באה ? טבלה - התלמידים ישלימו את הפועל במין זכר או נקבה לפי הידע שלהם . הפעילות נשענת על הידע של התלמידים כדוברי השפה . מי אומר ? איור - באיור שתי דמויות . התלמידים יקראו בקול את הכתוב בבועה, ויקבעו מי אומר . המילה אַתָה טרם נלמדה . כדאי לבנות אותה על הלוח לפני הקריאה . בָּאָה בָּא בָּרָק בָּא . תָמָר בָּאָה . כִּתְבוּ אֶת הַמִלִים . מִי בָּא ? מִי בָּאָה ? כִּתְבוּ כְּמוֹ בַּדֻגְמָה . מִי אוֹמֵר ? מִתְחוּ קַו . אָהבָּבָּא אַתָה בָּא ? ׇ הׇ לׇךכׇכׇּיׇטׇחׇזַוׇהַדׇגַבׇ בַּאׇׇ 34

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר