עמוד:59

ב . מציאת הכמות החלקית ותרגיל כפל מתאים ב פעילות 11 ( עם המורה ) מוצגות בכל סעיף שתי בעיות, שלפתירתן מתאים תרגיל כפל של שבר במספר שלם . בכל אחת מהבעיות משתמשים בכפל במשמעות שונה : בעיה אחת ( סעיף א ) היא בעיה של חלק מכמות, והבעיה האחרת ( סעיף ב ) היא בעיית כפל כחיבור חוזר . הינה הפתרון של הפעילות : עם ה מ ורה 11 . « פתרו את התרגיל : « שבצו בסיפור בכל סעיף את שלושת המספרים שבתרגיל הפתור כך שיתקבל סיפור הגיוני . במתכון לעוגת גבינה כתוב שיש להשתמש ב- מחבילת ביסקוויטים . בחבילה יש ביסקוויטים . לאפיית העוגה דרושים ביסקוויטים . א משקל הענבים שעל הדוכן בשוק הוא ק"ג . על הדוכן יש סלסילות, ומשקלה של כל סלסילת ענבים הוא ק"ג . ב 3 4 = # 36 3627 27 2736 3 4 3 4 ב פעילות 14 מוצגות בעיות שהתלמידים צריכים לפתור בעזרת תרגיל או בעזרת חישובים בעל פה . ב סעיף א מצופה מהתלמידים שיענו ללא חישובים ולא יכתבו תרגילים מתאימים, 3 4 אלא יסבירו שאם מספר התלמידים בכיתה אחת גדול ממספר התלמידים בכיתה האחרת, מתלמידי הכיתה האחרת . לעומת זאת ב סעיף ב נדרשים 3 4 מתלמידי כיתה זו הם יותר מ- חישובים כדי להשיב . גם ב סעיף ג לא מצופה מהתלמידים שיכתבו תרגילים כי אלה חישובים שהתלמידים צריכים לדעת לעשות בעל פה . 59

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר