עמוד:38

ג . כפל – הגורמים הם מספר מעורב ומספר שלם > > ב פעילות 9 אפשר לדעת מה הסימן המתאים גם בלי לחשב עד הסוף . לדוגמה, ב סעיף ב : < < > > 9 . כתבו < או > או = . 1 4 1 5 # 5 6 1 11 ד # 46 א 30 # 10 3 2 7 5 7 # 3 1 2 3 ה # 1 3 ב 25 # 4 6 1 15 2 3 ו 4 - # 16 4 4 2 3 # 3 11 . ג + # # 4 11 3 2 2 3 על פי חוק הפילוג : + = # # # 6 4 6 4 6 3 25 4 6 . 2 3 . לכן # > 2 3 = # 24 4 6 , ואפשר לדעת בלי לחשב עד הסוף ש : # > 1 6 הינה הפתרונות של הפעילות : > > < < > > 9 . כתבו < או > או = . 1 4 1 5 # 5 6 1 11 ד # 46 א 30 # 10 3 2 7 # 3 1 5 7 2 3 ה # 1 3 ב 25 # 4 6 1 15 2 3 ו 4 - # 16 4 4 2 3 # 3 11 ג + # # 4 11 3 פעילות 11 עוסקת במאזניים, והיא מבוססת על ההבנה שכשכפות המאזניים מאוזנות, הפריטים המונחים עליהן שווים במשקלם . כמו כן נתון שכדורים באותו הצבע שווים במשקלם . שימו לב לכך שהסעיפים שונים זה מזה במידה הנתונה בהם ובתרגילים הנדרשים לפתרון – ב סעיף א דרוש תרגיל כפל, ב סעיף ב תרגיל חילוק, וב סעיף ג תרגיל כפל וגם תרגיל חילוק . הינה הפתרונות של הפעילות : סעיף א : 11 . כדורים באותו הצבע שווים במשקלם . חשבו את משקלי הכדורים . א חישוב : משקל הכדור הכחול : 7 8 ק״ג 2 3 14 ״ קג 8 38

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר