עמוד:139

ס וֹ ף זֶ ה גַ ם הַ תְ חָ לָ ה 139 17 . הַעֲתִיקוּ אֶת הַמִשְפָּטִים לַמַחְבֶּרֶת לְפִי הַסֵדֶר בַּסִיפּוּר . לְאִיש אֶחָד נָפַל הַסַנְדָל מֵרֶגֶל יָמִין . הָרַכֶּבֶת הִמְשִיכָה לִנְסוֹעַ, וְהָאִיש נִשְאַר בְּלִי סַנְדָלִים . הָאִיש נִיסָה לִתְפּוֹס אֶת הַסַנְדָל, אֲבָל לֹא הִצְלִיחַ . 18 . בַּחֲרוּ בַּתְשוּבָה הַנְכוֹנָה : הָאִיש זָרַק אֶת הַסַנְדָל, כִּי . . . א . הָיָה לוֹ הַרְבֵּה כֶּסֶף, וְהוּא רָצָה סַנְדָלִים חֲדָשִים . ב . הוּא הָיָה אִיש טוֹב וְחָשַב עַל אֲנָשִים אֲחֵרִים . 19 . הַאִם יֵש לָכֶם מַשֶהוּ שֶאַתֶם רוֹצִים לָתֵת לְמִישֶהוּ אַחֵר כִּי אַתֶם רוֹצִים לַעֲזוֹר לוֹ אוֹ לְשַׂמֵחַ אוֹתוֹ ? "מָה אַתָה עוֹשֶׂה ? " שָאַל אוֹתוֹ נוֹסֵעַ אַחֵר, "אִיבַּדְתָ סַנְדָל אֶחָד, לָמָה זָרַקְתָ גַם אֶת הַשֵנִי ? אַתָה כָּל כָּךְ עָשִיר שֶאַתָה זוֹרֵק כָּכָה סַנְדָלִים ? " הָאִיש צָחַק : "עָשִיר ? מָה פִּתְאוֹם ! אֲבָל מָה אֲנִי אֶעֱשֶׂה בְּסַנְדָל אֶחָד ? אֲנִי לֹא אֵלֵךְ כָּכָה בָּרְחוֹב, נָכוֹן ? " "נָכוֹן . . . " "אָז אֲנִי כְּבָר לֹא צָרִיךְ אֶת הַסַנְדָל הַזֶה," הִמְשִיךְ הָאִיש, "וּמִי שֶמוֹצֵא בַּדֶרֶךְ רַק סַנְדָל אֶחָד - גַם הוּא לֹא צָרִיךְ אוֹתוֹ . אֲבָל מִי שֶיִמְצָא פִּתְאוֹם שְנֵי סַנְדָלִים, אֶחָד לְרֶגֶל יָמִין וְאֶחָד לְרֶגֶל שְׂמֹאל - הוּא בֶּטַח יִשְׂמַח ! " הָאִיש זָרַק מִגַג הָרַכֶּבֶת אֶת הַסַנְדָל מֵרֶגֶל שְׂמֹאל . אֲנָשִים יָשְבוּ עַל גַג הָרַכֶּבֶת וְנָסְעוּ . ג . הוּא חָשַב שֶהַסַנְדָלִים שֶלוֹ לֹא נוֹחִים . ד . הוּא אָהַב לָלֶכֶת בְּלִי סַנְדָלִים . פעילות 17 הפעילות מתַרגלת הבנת הנקרא באמצעות סידור רצף האירועים בסיפור . אוצר מילים ימין ושמאל אפשר לתרגל מילים אלה באמצעות תיאור של מקומות ישיבה בכיתה או חפצים במרחב הכיתה, למשל : רהף יושבת מימין לאימאן . / עלי יושב משמאל ליזן . אפשרות אחרת היא לתאר מיקום של מישהו בכיתה, והתלמידים צריכים לזהות במי מדובר ( למשל : הוא יושב לפני מוחמד ומימין לאמיר . ) פעילות 19 הפעילות מאפשרת הבעה ושיתוף בחוויות אישיות . התלמידים יכולים לספר על מקרה של נתינה בסביבתם הקרובה . לבחירת המורים אם לבצע את הפעילות בכתב או בעל פה . 139

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר