עמוד:132

132 תְעוּדָה / תְעוּדוֹת شهادة / شهادات הִתְגַעְגֵעַ / לְהִתְגַעְגֵעַ اشتاق כִּמְעַט חוֹפֶש גָדוֹל 1 . קִרְאוּ אֶת הַהוֹדָעוֹת וַעֲנוּ עַל הַשְאֵלוֹת . חֲדַר מוֹרִים כָּתַבְתִי אֶת כָּל הַתְעוּדוֹת וְגַם בְּרָכָה יָפָה לְכָל תַלְמִיד וְתַלְמִידָה . אֲנִי לֹא מַאֲמִינָה שֶמָחָר הַלִימוּדִים יִסְתַיְימוּ וְהַחוֹפֶש הַגָדוֹל יַתְחִיל . אֲנִי נִזְכֶּרֶת בַּיוֹם הָרִאשוֹן שֶל שְנַת הַלִימוּדִים, כַּמָה הִתְרַגַשְתִי לִפְגוֹש אֶת הַתַלְמִידִים הַחֲדָשִים שֶלִי וּלְהַכִּיר אוֹתָם . כָּל הַשָנָה לָמַדְנוּ, שִׂיחַקְנוּ, טִייַלְנוּ, חָקַרְנוּ, וְעַכְשָיו אֲנַחְנוּ כְּבָר מַכִּירִים טוֹב מְאוֹד . הַתַלְמִידִים וַאֲנִי עָבַדְנוּ קָשֶה הַשָנָה, וְהִגִיעַ הַזְמַן לָנוּחַ וְלֵיהָנוֹת מֵהַחוֹפֶש . אֲנִי שְׂמֵחָה שֶהַחוֹפֶש כָּאן, אֲבָל אֲנִי בָּטוּחַ אֶתְגַעְגֵעַ לַתַלְמִידִים שֶלִי . הַשָעָה מְאוּחֶרֶת, וְעוֹד מְעַט אֲנִי צְרִיכָה לָקוּם . מִרְיָם מִרְיָם זֶהוּ, הַכּוֹל מוּכָן לְמָחָר . מִרְיָם לַיְלָה טוֹב מִרְיָם כמעט חופש גדול היחידה נפתחת בשתי הודעות ווטסאפ, שמציגות שתי נקודות מבט על היום האחרון לשנת הלימודים : נקודת מבט של מורה ונקודת מבט של תלמיד . בהודעה הראשונה המורה מרים מתארת את ההכנות שלה לקראת סיום שנת הלימודים, את הזיכרונות שלה מהשנה שהייתה ואת הרגשות שלה . אוצר מילים תעודה אפשר לבקש מהתלמידים לספר מתי הם מקבלים, תעודות ואילו תעודות אפשר לקבל בבית הספר או במקומות אחרים ( לדוגמה : תעודה בכל מחצית, תעודה בסוף השנה, תעודה כשמסיימים חוג, תעודה כשמנצחים בתחרות ועוד ) . אתגעגע הפועל מופיע בטקסט בנטייה בזמן עתיד . בעת הקניית הפועל כדאי להציג ולתרגל אותו בזמן הווה ובזמן עבר, ורק לאחר מכן להציג אותו בזמן עתיד . אפשר לשאול את התלמידים לְמה הם מתגעגעים בקיץ ולְמה הם מתגעגעים בחורף . 132

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר