עמוד:53

הֲ כִ י ט וֹ ב יַ חַ ד ? 53 אֶהְהְהְםםם . . . אֲנִי מַעֲדִיפָה הַחֲבֵרוֹת הֲכִי טוֹבוֹת לְהָכִין שִיעוּרֵי בַּיִת לְבַד . . . 4 . כִּתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת : א . אֵילוּ דְבָרִים אַתֶם בְּדֶרֶךְ כְּלָל אוֹהֲבִים לַעֲשׂוֹת עִם חֲבֵרִים ? ב . אֵילוּ דְבָרִים אַתֶם בְּדֶרֶךְ כְּלָל מַעֲדִיפִים לַעֲשׂוֹת לְבַד ? 5 . מָה הֵם מַעֲדִיפִים ? הַאֲזִינוּ לַמִשְפָּטִים וְאִמְרוּ מָה הַתְשוּבָה הַנְכוֹנָה . א . אָמִיר מַעֲדִיף לָלֶכֶת לַבְּרֵיכָה . | אָמִיר מַעֲדִיף לָלֶכֶת לַיָם . ב . מִרְיָם מַעֲדִיפָה לֹא לִכְתוֹב לְכוּלָם . | מִרְיָם מַעֲדִיפָה לֹא לִכְתוֹב לַמוֹרָה . ג . קָרִין מַעֲדִיפָה לִהְיוֹת בֶּחָצֵר . | קָרִין מַעֲדִיפָה לְשַׂחֵק כַּדוּרְסַל . ד . מָרִיָה מַעֲדִיפָה לָלֶכֶת לְסֶרֶט עִם חֲבֵרוֹת . | מָרִיָה מַעֲדִיפָה לִהְיוֹת בַּבַּיִת לְבַד . מָה דַעְתְכֶם ? אֲנִי חוֹשֵב / חוֹשֶבֶת שֶאַיָה אוֹ אֲנִי חוֹשֵב / חוֹשֶבֶת שֶבַּסוֹף נִשְאֲרָה בַּבַּיִת, כִּי . . . אַיָה הָלְכָה לְהָכִין שִיעוּרִים עִם הַחֲבֵרוֹת שֶלָה, כִּי . . . הֶעֱדִיף / לְהַעֲדִיף فضّل ג שִיעוּרֵי הַבַּיִת בְּאַנְגְלִית נוּר קְצָת קָשִים לִי . נוּר כֵּן . מִרְיָם גַם אֲנִי בָּאָה ! אַיָה, מָה אִיתָךְ ? יַסְמִין גַם לִי . רוֹצָה לָבוֹא אֵלַי וּלְהָכִין יַחַד ? פעילות 4 לאחר שהתלמידים קראו בפעילות 3 דוגמאות להעדפות של ילדים, עכשיו הם כותבים על ההעדפות האישיות שלהם לגבי פעילות בקבוצה או לבד . כדי לעזור לתלמידים אפשר להכין על הלוח רשימה של כל מיני הקשרים ומצבים, לדוגמה : פעילויות בכיתה או בהפסקה, פעילויות אחרי הצוהריים או בסוף השבוע . פעילות 5 מה הם מעדיפים ? השיחות אינן מופיעות בספר והן להאזנה בספר הדיגיטלי . הפעילות מתרגלת הבנת הנשמע . תמליל השיחות : שיחה ראשונה אָמִיר, עַבְּד, סַאמִי וַאֲנִי הוֹלְכִים הַיוֹם לַיָם . אַתָה בָּא ? כֵּיף לָכֶם שֶאַתֶם הוֹלְכִים יַחַד, אֲבָל אֲנִי לֹא אוֹהֵב אֶת הַיָם . אֲנִי אוֹהֵב לִשְׂחוֹת, וּבַיָם אֲנִי לֹא יָכוֹל לִשְׂחוֹת . שיחה שניה מִרְיָם, אַתְ רוֹצָה לִכְתוֹב בַּקְבוּצָה שֶל הַכִּיתָה מָה קָשֶה לְךָ בְּשִיעוּרֵי הַבַּיִת ? הַמוֹרָה, אֲנִי לֹא אוֹהֶבֶת לִכְתוֹב בִּקְבוּצָה גְדוֹלָה . אֲנִי אֶכְתוֹב רַק לָךְ . שיחה שלישית קָרִין, הַדֶשֶא רָטוּב, אָז אֲנַחְנוּ מְשַׂחֲקִים הַיוֹם כַּדוּרֶגֶל בַּמִגְרָש . אַתְ בָּאָה ? לֹא . אֲנִי אוֹהֶבֶת לְשַׂחֵק אִיתְכֶם, אֲבָל אֲנִי מְשַׂחֶקֶת רַק כַּדוּרְסַל ! שיחה רביעית מָרִיָה, לָמָה אַת בַּבַּיִת ? לָמָה לֹא הָלַכְתְ לְסֶרֶט ? יַסְמִין וְאַיָה לֹא יְכוֹלוֹת לָלֶכֶת, וַאֲנִי לֹא אוֹהֶבֶת לָלֶכֶת לְסֶרֶט לְבַד . זמן משחק, דיבור ועוד משחק חתימות מחלקים לכל אחד מהתלמידים לוח ובו 9 משבצות גדולות . בכל משבצת התלמידים כותבים משפט בתבנית של "מעדיף / מעדיפה + שם פועל" . לדוגמה : "אני מעדיפה לרכוב על אופניים לבית הספר", או "אני מעדיף להכין שיעורים עם חבר" . התלמידים צריכים להסתובב בכיתה, למצוא תלמיד / ה שמתאימים לכל תיאור שכתבו ולכתוב את שמם במשבצת . מנצח מי שסיים למלא את כל המשבצות בחתימות . 53

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר