עמוד:45

סְ לִ יחָ ה , מָ ה הַ שָ עָ ה ? 45 אֶפְשָר / אִי אֶפְשָר + שֵם פּוֹעַל אֶפְשָר + שֵם פּוֹעַל אֶפְשָר לִשְׂחוֹת בַּבְּרֵיכָה שֶל הַמָלוֹן . אֶפְשָר לְשַׂחֵק טֵנִיס . אִי אֶפְשָר + שֵם פּוֹעַל אִי אֶפְשָר לִשְׂחוֹת עַכְשָיו עִם דוֹלְפִינִים . אִי אֶפְשָר לְהִיכָּנֵס לַחֲדַר הָאוֹכֶל לִפְנֵי 00 : 07 . 24 . קִרְאוּ שוּב אֶת הַשִׂיחָה בְּעַמוּד 44 וְהִסְתַכְּלוּ בַּתְמוּנָה . כִּתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת מָה עוֹד אֶפְשָר לַעֲשׂוֹת בַּמָלוֹן . 25 . אָמִיר מְטַיֵיל עִם הַמִשְפָּחָה שֶלוֹ בְּאֵילַת וְשוֹלֵחַ לַחֲבֵרִים שֶלוֹ תְמוּנוֹת . הִסְתַכְּלוּ בַּתְמוּנוֹת וְאִמְרוּ מָה אֶפְשָר לַעֲשׂוֹת בְּאֵילַת . דוּגְמָה : בְּאֵילַת אֶפְשָר לִשְׂחוֹת בַּיָם . פעילות 25 לפני הפעילות כדאי לשאול אם יש תלמידים שביקרו באילת ולבקש מהם לספר על המקום ומה אפשר לעשות שם . הפעילות מאפשרת חזרה על פעלים מוכרים כגון - לשחות, לשוט, לטייל, לראות, לאכול, לבקר ועוד . פינת הלשון אפשר / אי - אפשר + שם הפועל הנושא נלמד על סמך הידע הקיים של הילדים שנלמד בשנים מוקדמות יותר : יכול / אוהב / רוצה / צריך + שם הפועל . עם זאת חשוב להפנות את תשומת הלב של התלמידים לכך שבניגוד לצירופים אלה, שנוטים לפי שמות הגוף ( אני יכולה לקרוא / אנחנו יכולים לקרוא / אתן יכולות לקרוא . . . ) , הצירוף אפשר / אי אפשר + שם הפועל אינו נוטה ואינו מצטרף לשם גוף . 45

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר