עמוד:37

סְ לִ יחָ ה , מָ ה הַ שָ עָ ה ? 37 15 דַקוֹת = רֶבַע שָעָה רֶבַע וְחֵצִי לְדוּגְמָה : הַשָעָה שְמוֹנֶה וַחֲמֵש-עֶשְׂרֵה דַקוֹת . אוֹ : הַשָעָה שְמוֹנֶה וָרֶבַע . 30 דַקוֹת = חֲצִי שָעָה לְדוּגְמָה : הַשָעָה שְמוֹנֶה וּשְלוֹשִים דַקוֹת . אוֹ : הַשָעָה שְמוֹנֶה וָחֵצִי . מָתַי הַחוּג ? דָנָה : קָארִין, מָה הַשָעָה ? קָארִין : חָמֵש וָחֵצִי . דָנָה : בּוֹאִי מַהֵר ! עוֹד רֶבַע שָעָה מַתְחִיל הַחוּג . קָארִין : זֶה בְּסֵדֶר . יֵש לָנוּ זְמַן . אֲנַחְנוּ לֹא צְרִיכוֹת לָרוּץ . דָנָה : אֲנִי כָּל כָּךְ מִתְרַגֶשֶת . זוֹ הַפַּעַם הָרִאשוֹנָה שֶאֲנִי הוֹלֶכֶת לְחוּג ג'וּדוֹ . קָארִין : ג'וּדוֹ זֶה מַמָש כֵּיף ! הַזְמַן טָס כְּשֶאֲנִי בַּחוּג . דָנָה : אַתְ זוֹכֶרֶת מָתַי הַחוּג נִגְמָר ? קָארִין : כֵּן, בְּשָעָה שֶבַע וָרֶבַע . דָנָה : רוֹצָה לַחְזוֹר הַבַּיְתָה יַחַד ? קָארִין : בֶּטַח . נִגְמַר / לְהִיגָמֵר انتهى רֶבַע שָעָה ربع ساعة חֲצִי שָעָה نصف ساعة רבע וחצי המילה "חצי" נלמדה כבר בספר ה בהקשר של חלק מתוך השלם ( לדוגמה : חצי מהילדים בכיתה, חודש וחצי ) . כאן המילים "רבע" ו"חצי" נלמדות במשמעות של זמן - כמה דקות משעה . פינת הלשון רֶבַע וְחֵצִי כדאי להדגים שימוש במילים החדשות הן בהקשר לשעון והן בהקשרים נוספים, למשל : חצי מהפיצה עם זיתים וחצי עם תירס ; אכלתי חצי עגבנייה ורבע מהמלפפון ; במתכונים – שמים רבע כפית מלח וחצי כוס קמח . אפשר להפעיל את התלמידים בכיתה ולבקש מחצי מהם לקום או לקפוץ וכדומה . שיחה בין דנה לקארין : מתי החוג ? מומלץ לקרוא את השיחה בין דנה לקארין בתפקידים על מנת לתרגל קריאה קולית . בקריאה חוזרת כדאי גם לשנות את הדמויות ( במקום שתי בנות – שני בנים או בן ובת ) וכך לתרגל את הנטיות של הפעלים : מתרגש / מתרגשת, לומד / לומדת, זוכר / זוכרת וכדומה . 37

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר