עמוד:35

סְ לִ יחָ ה , מָ ה הַ שָ עָ ה ? 35 הָיְיתָה תַחֲרוּת שֶל רַעְיוֹנוֹת לְשָעוֹן חָדָש . הַשְעוֹנִים נֶעֶלְמוּ מֵהַמִגְדָל . שָׂמוּ בַּמִגְדָל אַרְבָּעָה שְעוֹנִים חֲדָשִים . הַשְעוֹנִים שֶבְּרֹאש הַמִגְדָל הִפְסִיקוּ לַעֲבוֹד . בִּשְנַת 1900 בָּנוּ בְּעַכּוֹ מִגְדַל שָעוֹן . 8 . קִרְאוּ אֶת הַמִשְפָּטִים וְסַדְרוּ אוֹתָם בַּסֵדֶר הַנָכוֹן לְפִי הַטֵקְסְט . 9 . מִצְאוּ בַּטֵקְסְט אֶת הַתְשוּבָה לְכָל שְאֵלָה . 10 . כִּתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת מָה מְיוּחָד בָּרַעְיוֹן שֶזָכָה . 1 בְּאֵיזוֹ שָנָה בָּנוּ אֶת מִגְדַל הַשָעוֹן ? כַּמָה קוֹמוֹת יֵש לְמִגְדַל הַשָעוֹן ? מָתַי הֶחְזִירוּ אֶת הַשְעוֹנִים לַמִגְדָל ? כַּמָה צְדָדִים יֵש לַמִגְדָל ? פעילות 8 הפעילות מתמקדת בהבנה של ההשתלשלות הכרונולוגית של האירועים המתוארים בטקסט . כדאי להתייחס לאיור המופיע לצד הפעילות ולבקש מהתלמידים למצוא בקטע המידע משפט שמתאים לאיור . זמן משחק, דיבור ועוד תחרויות על מנת לתרגל את המילים החדשות "תחרות" ו"לזכות" אפשר לבקש מהתלמידים לספר בקבוצות או במליאה על תחרות שהשתתפו בה, לדוגמה : תחרות ספורט, תחרות בבית הספר, תחרויות עירוניות ועוד . התלמידים יספרו מתי והיכן התקיימה התחרות, מי השתתף בה, ומי זכה . התלמידים יכולים גם לספר על תחרויות שהם צופים בהן אך לא משתתפים, לדוגמה : תחרויות שירה בטלוויזיה או תחרויות ספורט באולימפיאדה . פעילות 9 הפעילות מחזירה את התלמידים לטקסט לצורך איתור פרטים, וכמו כן חוזרת על מילות שאלה . 35

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר