עמוד:30

30 מַהֵר ? לְאַטאוֹ 1 . הַקְשִיבוּ לַשִׂיחוֹת וְכִתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת אֶת הַמִסְפָּר הַמַתְאִים לְכָל תְמוּנָה . עָבַר / לַעֲבוֹר مرّ א ב ג ה ד לאט או מהר ? פעילות 1 האזנה לשיחות מקוריינות . השיחות אינן מופיעות בספר ונועדו לתרגול הבנת הנשמע . השיחות מציגות מצבים הקרובים לעולמם של התלמידים, ובכך הן מאפשרות להם להזדהות עם התחושות של הדמויות . לאחר האזנה לשיחות כדאי לאפשר לתלמידים לספר על מצבים דומים שקרו להם בהקשר לתחושת הזמן . התמליל של השיחות : א . יֶלֶד : אוֹי, לֹא . . . עוֹד מְעַט הַשָעָה שְמוֹנֶה ! אֵין זְמַן ! אֲנִי מְאַחֵר לַשִיעוּר . ב . יֶלֶד : דוֹקְטוֹר חִָדָד, עוֹד כַּמָה זְמַן נִשְאָר ? רופאה : לֹא הַרְבֵּה . רַק עוֹד כַּמָה דַקוֹת . . . יֶלֶד : עוֹד כַּמָה דַקוֹת ? ? ? ! ! ! ! ג . תַלְמִידָה א ( בְּלַחַש ) : מָתַי הַהַפְסָקָה ? תַלְמִידָה ב : רַק עוֹד שֵש דַקוֹת . . . תַלְמִידָה א : אוּף . . . הַזְמַן לֹא עוֹבֵר . . . ד . שַדְרָן : דָנָה עִם הַכַּדוּר, וְהִיא זוֹרֶקֶת לַסַל . . . ה . אַבָּא : חֲמוּדִים, יַאלְלָה, צָרִיךְ לָלֶכֶת . יֶלֶד : מָה ? ! כְּבָר הוֹלְכִים ? אֲבָל רַק הִגַעְנוּ . . . אַבָּא : מָה פִּתְאוֹם, אֲנַחְנוּ אוצר מילים פֹּה כְּבָר שָלוֹש שָעוֹת ! לאט או מהר ? לאחר האזנה ומילוי המשימות, כדאי לחזור על ההיגדים שקשורים לזמן אשר הופיעו בשיחות, למשל : עוד מעט, אין זמן, אני מאחר, עוד כמה זמן נשאר, רק עוד כמה דקות, הזמן לא עובר, כבר שלוש שעות . כדאי לכתוב אותם על הלוח ולבקש מהתלמידים לנסות לחבר משפטים עם ההיגדים האלה . 30

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר