עמוד:8

4 08מָתַי נִיפָּגֵש ? | שיחה 18כָּאן קוֹרְאִים ! | טקסט מידע 28מִילִים חֲדַשוֹת שֶלָמַדְנוּ 83 הַקוֹלוֹת שֶל כּוּלָם 48הַמַנְגִינָה הַמְתוּקָה בְּיוֹתֵר בָּעוֹלָם | סיפור עם 68סְמִיכוּת בְּרַבִּים 88שָרִים יַחַד | טקסט מידע 09יוֹם אֶחָד | פוסט 29יִהְיֶה כֵּיף ! | שיחה 39יִהְיֶה / תִהְיֶה / יִהְיוּ 49עֶרֶב מוּזִיקָה | מודעה 59כָּאן קוֹרְאִים ! | מונולוג 69מִילִים חֲדַשוֹת שֶלָמַדְנוּ 97 שָׂפָה שֶל סִימָנִים 89סִימָנִים בְּכָל מָקוֹם | שאלון 001מוּתָר / אָסוּר + שֵם פּוֹעַל 201סִימָנִים בִּמְקוֹם מִילִים | טקסט מידע 401בּוֹחֲרִים מַסְלוּל | שיחה 601מְסַמְנִים מִילִים | טקסט מידע 601מְדַבְּרִים עִם לִי דָן | ריאיון 901כְּדַאי + שֵם פּוֹעַל 011אָז מָה כְּדַאי לַעֲשׂוֹת ? | קומיקס 111כָּאן קוֹרְאִים ! | מונולוג 211מִילִים חֲדַשוֹת שֶלָמַדְנוּ 113 יוֹפִי שֶל מִילִים 411מָה אַתֶם יוֹדְעִים עַל שָׂפוֹת ? | חידות 611שָׂפוֹת וְעוֹד שָׂפוֹת | קומיקס 711סִיוֹמֶת - םִית : שְמוֹת שָׂפוֹת 811אוֹרְחִים מֵרוֹמַנְיָה | שיחה 911יְדַבֵּר, תְדַבֵּר, יְדַבְּרוּ 221עֲרַבְרִית - עִבְרִית אוֹ עֲרָבִית ? | טקסט מידע 521כָּאן מוֹכְרִים דָגִים ! | סיפור עם 921כָּאן קוֹרְאִים ! | מונולוג 031מִילִים חֲדַשוֹת שֶלָמַדְנוּ 131 סוֹף זֶה גַם הַתְחָלָה 231כִּמְעַט חוֹפֶש גָדוֹל | שיחות מסרונים 831תִתְחַדְשִי ! | קומיקס 831סַנְדָלִים | סיפור עם 041סוֹף זֶה תָמִיד הַתְחָלָה | שיר 341מִילִים חֲדַשוֹת שֶלָמַדְנוּ 441מִילוֹן "מְדַבְּרִים בְּעִבְרִית" | כִּיתוֹת ג - ו 161מְשַׂחֲקִים וּמְדַבְּרִים | משחק 8 כִּי תָה ו 3 7 . לְפִי הַשִֹיחוֹת בְּעַמוּדִים 6 - ,7 מָתַי אֲנַחְנוּ מִשְתַמְשִים בְּמִסְפָּרִים ? הַתְאִימוּ בֵּין הַמִקְרִים שֶבָּהֶם מִשְתַמְשִים בְּמִסְפָּרִים לְבֵין הַמִשְפָּטִים מֵהַשִׂיחוֹת . لائموا بين الحالات التي نستخدم فيها الأرقام وبين الأمثلة المناسبة من المحادثات . 8 . הִסְתַכְּלוּ סְבִיבְכֶם : בַּכִּיתָה, בְּבֵית הַסֵפֶר, בַּבַּיִת וּבָרְחוֹב . צַלְמוּ שְלוֹשָה מְקוֹמוֹת שֶבָּהֶם אַתֶם רוֹאִים מִסְפָּרִים . סַפְּרוּ בַּכִּיתָה מָה צִילַמְתֶם . 9 . א . קִרְאוּ אֶת הַהוֹדָעָה . מָתַי ? בְּי וֹ ם שְלִי שִי, 0 2 בְּסֶפְּטֶמְבֶּר, בְּשָעָה חָמֵש אַחֲרֵי הַצ וֹ הֳרַיִי ם . אֵי פֹה ? בַּבַּיִת שֶלִי : רְח וֹ ב הַזַיִת 5 1 . אַיָה ( 9 7 7 6 6 8 1 - 5 9 0 ) כִּי תָה ו 3 הַנֶהֱדֶרֶת ! יֵש לִי י וֹ ם ה וּ לֶדֶת, וַאֲנִי מַזְמִי נָה אֶתְכֶם לַמְסִי בָּה ! א . הַתַרְגִילִים בְּעַמוּד 15 . ב . אֲנִי מַגִיעָה עוֹד שְתֵי דַקוֹת . ג . אֲנַחְנוּ בְּבֵית קָפֶה "הַגֶפֶן", בִּרְחוֹב הַגֶפֶן 16 . 1 . כְּשֶרוֹצִים לְהַגִיד אֵיפֹה מִישֶהוּ נִמְצָא . 2 . כְּשֶרוֹצִים לְהַגִיד מָה הַשִיעוּרִים . 3 . כְּשֶרוֹצִים לְהַגִיד מָתַי מִישֶהוּ מַגִיעַ . נֶהֱדָר / נֶהֱדֶרֶת رائع / رائعة פעילות 7 הפעילות מסכמת את המקרים בהם נעשה שימוש במספרים בשתי השיחות ( מספר בית ברחוב, מספר עמוד בספר, מספר דקות עד שמגיעים ) . פעילות 8 דוגמאות למקומות שבהם אפשר לראות מספרים : מחירים בחנות, מספר של קו אוטובוס ( בתחנת אוטובוס או על האוטובוס ) , מתכון, שעה בשעון שבטלפון, ציון במבחן, מספר ערוץ בטלוויזיה וכו' . פעילות זו יכולה לשמש גם כמשימה מקדימה ומטרימה לפני תחילת העבודה ביחידה . בכל מקרה, מומלץ לקיים שיעור שבו התלמידים יציגו בכיתה את התמונות שצילמו וישוחחו על מצבים ומקומות שבהם מספרים נוכחים בחייהם . פעילות 9א ההודעה של איה היא הזמנה למסיבת יום הולדת . אפשר לקיים בכיתה שיחה סביב ההזמנה ולחזור על מילות השאלה : את מי איה מזמינה ? מתי המסיבה של איה ? איפה המסיבה של איה ? מה איה מחזיקה בתמונה ? וכו' . לשיקולם של המורים אם להקנות גם את המילה "הזמנה" כחלק מהשיחה על ההודעה . 8

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר