עמוד:99

שָׂ פָ ה שֶ ל סִ י מָ נִ י ם 99 ה . כְּשֶאֲנַחְנוּ רוֹאִים אֶת הַסִימָן , אֲנַחְנוּ יוֹדְעִים שֶ . . . 1 . אֲנַחְנוּ יְכוֹלִים לִקְנוֹת כָּאן אוֹפַנַיִים . 2 . אֲנַחְנוּ יְכוֹלִים לִלְמוֹד כָּאן לִרְכּוֹב עַל אוֹפַנַיִים . 3 . אֲנַחְנוּ יְכוֹלִים לִרְכּוֹב כָּאן עַל אוֹפַנַיִים . ו . כְּשֶאֲנִי רוֹאָה אֶת הַסִימָן , אֲנִי . . . 1 . מְצַלֶמֶת תְמוּנוֹת בַּטֵלֵפוֹן . 2 . לֹא מְצַלֶמֶת, רַק מִסְתַכֶּלֶת . 3 . מְצַלֶמֶת מְעַט תְמוּנוֹת . 2 . א . חִשְבוּ אֵיפֹה אֶפְשָר לִרְאוֹת אֶת הַסִימָנִים הָאֵלֶה . כִּתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת שְתֵי דוּגְמָאוֹת . דוּגְמָה : . . ב . דַבְּרוּ בִּקְבוּצוֹת . מִצְאוּ אֵילוּ מְקוֹמוֹת מְשוּתָפִים כְּתַבְתֶם וְאֵילוּ מְקוֹמוֹת שוֹנִים כְּתַבְתֶם . אֶת הַסִימָן אֶפְשָר לִרְאוֹת בַּיָם . פעילות 1ה הפעילות מאפשרת שיחה על החשיבות של ציות לתמרורים, במיוחד לאור העובדה שהרבה תלמידים רוכבים על אופניים חשמליים וקורקינט חשמלי מבלי להקפיד על רכיבה בשבילי אופניים בלבד . אפשר לעורר את תשומת ליבם של התלמידים לצבע של התמרור – כחול . כלומר, זה אינו תמרור של איסור . התמרורים האחרים שמופיעים בעמודים אלה הם אדומים ויש בהם קו אלכסוני שמשמעו "אסור" . פעילות 2א את הסימנים האלו אפשר לראות בספריות, בריכות, מסעדות, בתי קפה, תחנות רכבת, תחנות אוטובוס, מוזיאונים ועוד . זמן משחק, דיבור ועוד מצלמים סימנים מציגים לתלמידים משימה : צלמו סימנים שאתם רואים בבית הספר או בשכונה . הראו את הסימנים בכיתה ובקשו מהתלמידים לומר מה אומר כל סימן שצילמתם . דוגמאות : על השלט של המזגן יש סימן של שמש וסימן של שלג . השמש היא סימן ל"חם", והשלג הוא סימן ל"קר" . אפשר להביא לכיתה צילומים של שלטים מהמרחב הציבורי ולשאול היכן לדעתם צילמו אותם . פעילות 2ב הפעילות מאפשרת שיחת השוואה בזוגות . מומלץ לתת לתלמידים דוגמה למבנה של משפט השוואה תוך שימוש במילים "גם" ו"אבל", למשל : גם אני כתבתי שאפשר לראות את הסימן הזה בספרייה, אבל אני לא כתבתי שאפשר לראות את הסימן הזה במוזיאון . 99

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר