עמוד:136

136 12 . לְמִיכָאֵל יֵש הַרְבֵּה תוֹכְנִיוֹת לַחוֹפֶש הַגָדוֹל . א . אֵילוּ תוֹכְנִיוֹת יֵש לָכֶם לַחוֹפֶש הַגָדוֹל ? אַתֶם יְכוֹלִים לְהֵיעָזֵר בַּתְמוּנוֹת : ב . אֵילוּ מֵהַתוֹכְנִיוֹת שֶלָכֶם דוֹמוֹת לַתוֹכְנִיוֹת שֶל מִיכָאֵל ? ג . אֵילוּ תוֹכְנִיוֹת יֵש לָכֶם שֶלְמִיכָאֵל אֵין ? 13 . מִיכָאֵל כּוֹתֵב : "מָחָר יִהְיֶה כֵּיף ! " מָה אַתֶם חוֹשְבִים, מָה יִהְיֶה בַּכִּיתָה שֶל מִיכָאֵל בַּיוֹם הָאַחֲרוֹן שֶל שְנַת הַלִימוּדִים ? 14 . הַמוֹרָה מִרְיָם וְהַתַלְמִיד מִיכָאֵל כּוֹתְבִים הוֹדָעוֹת בְּאוֹתוֹ הַזְמַן . א . מָה דוֹמֶה בֵּין הַהוֹדָעוֹת שֶלָהֶם ? ב . מָה שוֹנֶה בֵּין הַהוֹדָעוֹת שֶלָהֶם ? ג . אֵיזֶה אֵמוֹגִ'י אַתֶם רוֹצִים לְהוֹסִיף ( أن تضيفوا ) לַהוֹדָעָה שֶל הַמוֹרָה מִרְיָם, וְאֵיזֶה אֵמוֹגִ'י אַתֶם רוֹצִים לְהוֹסִיף לַהוֹדָעָה שֶל מִיכָאֵל ? לָמָה ? פעילות 12 הפעילות כוללת כמה שלבים : בשלב הראשון התלמידים מספרים על התוכניות שיש להם לחופש הגדול . לאחר מכן התלמידים עורכים השוואה בין התוכניות שלהם לבין התוכניות שמיכאל הזכיר בהודעה שקראו . התמונות שמשובצות בפעילות יכולות לסייע לתלמידים לספר מה הם רוצים לעשות בחופשה או לתת להם רעיונות לפעילויות קיץ . פעילות 13 מכיוון שיחידה זאת נלמדת לקראת סיום שנת הלימודים, אפשר לקיים שיחה בכיתה על היום האחרון ללימודים ולתכנן יחד עם התלמידים מה יקרה ביום זה . פעילות 14 פעילות השוואה בין טקסטים . נקודות דמיון בין ההודעות : מרים ומיכאל כותבים בלילה שלפני היום האחרון של שנת הלימודים, מרים ומיכאל לא מאמינים שהחופש הגדול מתחיל, מרים ומיכאל כותבים "לילה טוב" ומשתמשים באותו אימוג'י . נקודות שוני : מרים נזכרת במה שהיה וכותבת על מה שקרה בשנת הלימודים . מיכאל כותב בעיקר על מה שיהיה ומה הוא רוצה לעשות בחופש הגדול . מרים כותבת בקבוצה של מורים, ומיכאל כותב בקבוצה של הכיתה . 136

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר