עמוד:ג47

מְשִׂימָה : אֲרוּחַת בֹּקֶר מְשֻׁתֶּפֶת הָבִיאוּ לַכִּתָּה סוּג מָזוֹן אֶחָד בָּרִיא שֶׁאַתֶּם אוֹהֲבִים לֶאֱכֹל בַּבֹּקֶר . . 1 הַקְפִּידוּ עַל נִקְיוֹן הַיָּדַיִם וְהַסְּבִיבָה . . 2 אִכְלוּ יַחַד בְּתֵאָבוֹן . . 3 אֵיךְ הִרְגַּשְׁתֶּם אַחֲרֵי אֲרוּחַת הַבֹּקֶר ? . 1 מַדּוּעַ אֲרוּחַת הַבֹּקֶר חֲשׁוּבָה ? . 2 מַדּוּעַ חָשׁוּב לִשְמוֹר עַל נִקְיוֹן הַיָּדַיִם וְהַסְּבִיבָה ? . 3 כְּדֵי לִהְיוֹת בְּרִיאִים . . . חָשׁוּב לֶאֱכֹל מְזוֹנוֹת מִכָּל סוּגֵי הַמָּזוֹן . חָשׁוּב לֶאֱכֹל מִגְוַן מְזוֹנוֹת מֵאוֹתו סוּג הַמָּזוֹן . • מָזוֹן מְגֻוָּן מְסַפֵּק לַגּוּף אֶת הֶחֳמָרִים הַדְּרוּשִׁים לוֹ . חָשׁוּב לְהַמְעִיט בַּאֲכִילַת מַמְתַּקִּים . צָרִיךְ לִשְׁתּוֹת מַיִם בְּכַמּוּת מַתְאִימָה . חָשׁוּב לִשְׁמֹר עַל הַמָּזוֹן מִפְּנֵי קִלְקוּל . מָה לָמַדְנוּ ? 47 מתכננים עם הילדים תפריט של ארוחת הבוקר . מומלץ לברר מראש ( אפשר לתאם עם ההורים ) מה הילדים מתכוונים להביא ובאיזו כמות, כדי שאפשר יהיה להכין ארוחה לכולם, וכמובן שבאותו הבוקר לא יאכלו בבית את ארוחת הבוקר . מומלץ לעודד את התלמידים להחליף בארוחת הבוקר את פרוסת השוקולד בפרוסה עם גבינה ולהעדיף שתייה של מיץ טבעי על שוקו ממותק . בטיחות : לפני ביצוע המשימה, מומלץ לבדוק רגישות של תלמידים למזונות שתלמידים מביאים לארוחת הבוקר המשותפת . משימת סיכום זו נועדה גם לחזק התנהגויות מקדמות היגיינה והרגלי אכילה . גם כדאי שנוהל האכילה המשותפת בכיתה יכלול : שטיפת ידיים לפני הארוחה, ישיבה ליד שולחן עם מפית ויציאה להפסקה רק בסיום הארוחה . במהלך הארוחה יש לשמור על שקט, על אווירה תרבותית ועל התנהגות הולמת .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר