עמוד:ג32

פֶּרֶק שְׁלִישִׁי : לֶאֱכֹל בָּרִיא בַּחֹפֶשׁ הַגָּדוֹל, בְּאֶחָד הַיָּמִים, הֶחְלַטְנוּ בְּיַחַד, בָּנוֹת וּבָנִים, לְהָכִין אֲרוּחַת בֹּקֶר טְעִימָה וּבְרִיאָה . הֵבֵאנוּ בֵּיצִים וּגְבִינוֹת, גֶּזֶר, פִּלְפֵּל וְעַגְבָנִיּוֹת, טְחִינָה, טוּנָה, זֵיתִים וְלַחְמָנִיּוֹת . סִדַּרְנוּ הַכֹּל יָפֶה בַּצַּלַּחַת, הַאֵין זוֹ אֲרוּחָה מֻצְלַחַת ? מָה דַּעְתְּכֶם עַל אֲרוּחַת הַבֹּקֶר שֶׁהַיְּלָדִים הֵכִינוּ ? . 1 הַאִם אַתֶּם אוֹכְלִים אֲרוּחַת בֹּקֶר ? . 2 מַדּוּעַ חָשׁוּב לֶאֱכֹל אֲרוּחַת בֹּקֶר ? . 3 מַדּוּעַ חָשׁוּב לֶאֱכֹל אֲרוּחַת בֹּקֶר ? בַּלַּיְלָה אֲנַחְנוּ יְשֵׁנִים וְלָכֵן אֲנַחְנוּ לֹא אוֹכְלִים . בַּבֹּקֶר הַגּוּף זָקוּק לְמָזוֹן וְלָכֵן חָשׁוּב לֶאֱכֹל . כַּאֲשֶׁר אָנוּ אוֹכְלִים, הַגּוּף מְקַבֵּל אֶת הַמָּזוֹן שֶׁהוּא זָקוּק לוֹ וְאָנוּ יְכוֹלִים לְשַׂחֵק וְלִלְמֹד בַּהֲנָאָה . 32 הפרק עוסק בעקרונות תזונה מקדמת בריאות ; בחשיבות האכילה של תפריט מגוון, בסוגי המזון ( דגנים ומוצרי מאפה, מזונות עשירים בשומן, מזונות עשירים בחלבונים, ירקות ופֵרות ) ; בהיגיינה של המזון ; בהרגלי אכילה נכונים ; בצורך להמעיט בצריכת ממתקים ומשקאות ממותקים בסוכר ; בהקפדה על שתיית מים בכמות מספקת ; ובהיגיינת הכנת המזון ושמירתו בסביבה נקייה . הקטע הפותח מזמן דיון ובירור ידע מוקדם בנושא ארוחת הבוקר וחשיבותה ובהרגלי האכילה של הילדים בבוקר . באמצעות השאלות שבתבנית ה שיח מומלץ לשוחח עם הילדים על חשיבות ארוחת הבוקר . הגוף שלנו זקוק לאנרגיה כדי לפעול, לגדול ולהתפתח . המזון הוא מקור האנרגיה של הגוף . במהלך הלילה הגוף מנצל את מלאי המזון ובעת היקיצה, לאחר צום לילה, חשוב לאכול ארוחת בוקר מזינה שתחזיר לגוף את מרכיבי המזון הדרושים לו . מחקרים מצביעים שילדים רבים אינם אוכלים ארוחת בוקר . מומלץ לערוך סקר בקרב התלמידים ולברר כמה תלמידים אוכלים ארוחת בוקר ומה הם אוכלים בארוחת הבוקר . מומלץ לנצל את פעילות הפתיחה גם לדיון על חשיבות ארוחת העשר . ניתן לתכנן עם התלמידים את הכריכים . להמליץ על סוגי ממרחים שניתן למרוח בכריך, על בחירה של לחמים מקדמי בריאות, וגם לדון בכך שחשוב להביא לארוחה בכיתה ירקות ופירות מסוגים שונים .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר