עמוד:א50

מְשִׂימָה : קוֹלְטִים מֵידָע וּמְגִיבִים בְּעֶזְרַת חוּשׁ הָרֵיחַ אֲנַחְנוּ קוֹלְטִים מֵידָע וּמְגִיבִים . הַמֵּידָע שֶׁאָנוּ קוֹלְטִים עוֹזֵר לָנוּ לְהִתְמַצֵּא בַּסְּבִיבָה . מִתְחוּ קַו בֵּין "מָה קוֹלְטִים" בְּעֶזְרַת חוּשׁ הָרֵיחַ ? לְבֵין "כֵּיצַד מְגִיבִים ? " הַיּוֹדְעִים אַתֶּם שֶׁ . . . ? לִכְלָבִים יֵשׁ חוּשׁ רֵיחַ מְפֻתָּח יוֹתֵר מֵאֲשֶׁר לִבְנֵי הָאָדָם, לָכֵן הַמִּשְׁטָרָה נֶעֱזֶרֶת בְּכַלְבֵי גִּשּׁוּשׁ . הַכְּלָבִים הָאֵלֶּה מוֹצְאִים דְּבָרִים לְפִי הָרֵיחַ שֶׁלָּהֶם . מֵידָע • קוֹלְטִים • מְגִיבִים מָה קוֹלְטִים ? כֵּיצַד מְגִיבִים ? 50 מטרת המשימה היא להבין את החשיבות שיש לחוש הריח להתמצאות בסביבה . בעזרת חוש הריח אנחנו קולטים מידע ( מריחים ) ובעקבות קליטת המידע אנחנו מגיבים ( תגובה ) . מומלץ לשחק עם התלמידים במשחק של "גירוי ותגובה" . לדוגמה : אשפה ( קולט ריחות ) , ילד אוטם את האף ( מגיב ) . מפנים את התלמידים לרשימת המילים "מילים שלמדנו", קוראים בקול ומתרגלים את השימוש במילים לחיבור משפטים . למידה בתנועה : מבקשים מהתלמידים : לעוף כמו פרפרים אל הפרחים הריחניים, להסתדר בטור כמו נמלים וללכת בהליכת שש בעקבות הריח שמפיצות הנמלים, לבצע פרצופים של הנאה וסלידה מריחות . ( קלטנו ריח והגבנו ) . בבדיקת התשובות מומלץ להשתמש גם במונחים "גירוי" ו"תגובה" . תשובות : פרח - ילדה מריחה פרח ; אשפה - ילד אוטם את האף ; עוגת שוקולד - ילדה אוכלת עוגה ; מכל עם תרסיס נגד יתושים - ילד אוטם את האף ; בושם - ילד מריח בושם .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר