עמוד:ג30

שְׁאֵלָה אֵיךְמִתְנַהֲגִים כְּשֶׁחוֹלִים ? א . נָחִים הַרְבֵּה וְשׁוֹתִים מַיִם . ב . הוֹלְכִים לַקּוֹלְנוֹעַעִם חֲבֵרִים . ג . הוֹלְכִים לַמִּרְפָּאָה . ד . לוֹקְחִים תְּרוּפוֹת עַל פִּי הוֹרָאוֹת הָרוֹפְאִים . ה . מְשַׂחֲקִים בֶּחָצֵר עִם חֲבֵרִים . ו . הוֹלְכִים לְבֵית הַסֵּפֶר . מְשִׂימָה : אֵיךְ מִתְנַהֲגִים כְּשֶׁחוֹלִים ? מָה צָרִיךְלַעֲשׂוֹת כְּשֶׁחוֹלִים ? כְּשֶׁחוֹלִים נָחִים הַרְבֵּה, שׁוֹתִים הַרְבֵּה . לִפְעָמִים הַהוֹרִים לוֹקְחִים אוֹתָנוּ לַמִּרְפָּאָה . הָרוֹפְאִים נוֹתְנִים תְּרוּפוֹת וְהוֹרָאוֹת אֵיךְ לְהַבְרִיא . כְּשֶׁחוֹלִים לֹא הוֹלְכִים לְבֵית הַסֵּפֶר . חָשׁוּב לִשְׁמֹר עַל כְּלָלֵי הִתְנַהֲגוּת, כְּדֵי לֹא לְהַדְבִּיק וְלֹא לְהִדָּבֵק . קִרְאוּ אֶת קֶטַע הַמֵּידָע וַעֲנוּ עַל הַשְּׁאֵלָה . מְנוּחָה • שְׁתִיָּה • תְּרוּפָה • מִרְפָּאָה נָכוֹן לֹא נָכוֹן נָכוֹן לֹא נָכוֹן נָכוֹן לֹא נָכוֹן נָכוֹן לֹא נָכוֹן נָכוֹן לֹא נָכוֹן נָכוֹן לֹא נָכוֹן כְּשֶׁחוֹלִים . . . 30 משפטים נכונים : א, ג, ד מומלץ לקיים שיח בכיתה על כללי התנהגות בעת מחלה . הכוונה כמובן למחלות "קלות", עונתיות, החולפות בתוך ימים ספורים : דלקת גרון, שפעת וכדומה . אם חלילה אחד מתלמידי הכיתה חולה במחלה ממושכת יותר, רצוי לשתף בכך את התלמידים, לשוחח עמם על המחלה בקווים כלליים, לספר על מצבו, לאפשר להם לשאול שאלות ולענות עליהן בכנות, ובכך להקטין חרדות, להפוך את הלא ידוע והמפחיד למוכר ומפחיד פחות .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר