עמוד:ג23

פֶּרֶק שֵׁנִי : לִפְעָמִים חוֹלִים יֵשׁ יָמִים שֶׁאֲנִי מַרְגִּישׁ לֹא טוֹב . בַּבֹּקֶר הָרֹאשׁ מַתְחִיל לִכְאֹב . יֵשׁ לִי חֹם, הַגָּרוֹן אָדֹם וְיָבֵשׁ, הָאַף מָלֵא וַאֲנִי מִתְעַטֵּשׁ . וְאוֹמְרִים לִי כֻּלָּם, בְּקוֹל נִרְגָּשׁ : אֵיזֶה יֶלֶד חוֹלֶה, חוֹלֶה מַמָּשׁ . מִי חוֹלֶה אוֹ חוֹלָה וְלֹא הִגִּיעוּ הַיּוֹם לְבֵית הַסֵּפֶר ? . 1 מַדּוּעַ כְּשֶׁחוֹלִים נִשְׁאָרִים בַּבַּיִת ? . 2 מָה מַרְגִּישִׁים כְּשֶׁחוֹלִים ? . 3 כֵּיצַד נַעֲזֹר לְתַלְמִידִים חוֹלִים שֶׁלֹּא הִגִּיעוּ לַכִּתָּה ? . 4 23 הפרק עוסק במחלות ובגורמי מחלות ( חיידקים ונגיפים ) , במניעת מחלות ובהתנהגות בעת מחלה, בדרכים להידבקות במחלות ובכללי התנהגות כאשר חולים . מומלץ לשלב את הנושא בעונת החורף, כשיותר ילדים נעדרים מבית הספר עקב מחלה . יש להסביר לילדים שהפרק עוסק בהתנהגות שלנו בזמן מחלות עונתיות בלבד . קטע הפתיחה והשאלות נועדו לברר ידע מוקדם של ילדים בנושא מחלות, הידבקות בהן והתנהגות בעת מחלה . השאלות שמופיעות בתבנית "שיח" נועדו לברר את התפיסות של התלמידים בנושא .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר