עמוד:ב74

3 . הָנִיחוּ לְיַד הַשַּׁבְּלוּל חֲתִיכוֹת גֶּזֶר, מְלָפְפוֹן וְחַסָּה . מָה אָכַל הַשַּׁבְּלוּל ? 4 . שִׂימוּ מְעַט קֶמַח רָטֹב לִפְנֵי הַשַּׁבְּלוּל . הָרִימוּ אֶת הַצַּלַּחַת עִם הַשַּׁבְּלוּל וְהִתְבּוֹנְנוּ בְּצִדּוֹ הַתַּחְתּוֹן שֶׁל הַשַּׁבְּלוּל . מָה אַתֶּם רוֹאִים ? בַּעֲלֵי חַיִּים בַּחֹרֶף מְשִׂימָה : מִתְבּוֹנְנִים בְּשַׁבְּלוּל הַשָּׂדֶה הָנִיחוּ שַׁבְּלוּל בְּצַלַּחַת שְׁקוּפָה . . 1 הִתְבּוֹנְנוּ בַּשַּׁבְּלוּל וְזַהוּ אֶת אֵיבָרָיו . . 2 עֵינַיִם קוֹנְכִיָּה מְשׁוֹשִׁים רֹאשׁ גוּף רֶגֶל צִיּוּד : 74 מטרת הפעילות להכיר את מבנה הגוף של שבלול השדה . חשוב ללמד שהקונכייה אינה "ביתו של השבלול" אלא חלק מגופו ( ממש כמו שהשיער והציפורניים שלנו הם חלקים מגופנו ) . חשוב להרטיב היטב את הקמח וליצור ממנו משחה דלילה מאוד . בהתבוננות מהצד התחתון של המשטח השקוף אפשר לראות את הפה של השבלול בזמן שהוא נוגס במזון .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר