עמוד:ב72

זְרָעִים • נְבָטִים מְשִׂימָה : הַגִּנָּה הַזְּעִירָה שֶׁלִּי כּוֹתְבִים אֶת הַשֵּׁם עַל הַכּוֹס . . 1 מְמַלְּאִים אֶת הַכּוֹס בָּאֲדָמָה . . 2 טוֹמְנִים בָּאֲדָמָה זְרָעִים אֲחָדִים . . 3 מַרְטִיבִים אֶת הָאֲדָמָה שֶׁבַּכּוֹס . . 4 לוֹקְחִים אֶת "הַגִּנָּה" הַבַּיְתָה . 5 וּמַמְשִׁיכִים לְהַשְׁקוֹת אֶת הָאֲדָמָה . מֵאֵיזֶה אֵיבָר שֶל הַצֶּמָח צוֹמְחִים הַנְּבָטִים ? 1 . מָה צָרִיךְ לַעֲשֹוֹת כְּדֵי לְגַדֵּל נְבָטִים ? 2 . מָה צָרִיךְ לִנְבִיטָה שֶל זְרָעִים ? 1 . מַדּוּעַ צָרִיךְ לְהַשְקוֹת אֶת הַזּרָעים ? 2 . הַנְחָיוֹת צִיּוּד : 72 מטרת הפעילות להכין "גינות" אישיות לכל תלמיד / ה, כדי שיוכלו לקחת הביתה ולהמשיך לטפל בהן . מומלץ לזרוע צנונית ( קונים במשתלות ) או עדשים שחורות ( קונים במרכולים ) . במקום פעילות זו, או בנוסף לה, אפשר להכין "ראש דשא" על פי הנחיות שנמצאות באינטרנט . מומלץ להשתמש בתערובת שתילה ולנקב את הכוסות בתחתית לניקוז המים . למידה בתנועה : מבקשים מהתלמידים להתכדר כמו כדור ( זרע ) , אומרים להם "כעת יורד גשם" . מבקשים מהם להראות בתנועה את צמיחת הנבט תוך מעבר מהתכדרות לעמידה זקופה . הכנת הגינה הזעירה יכולה לשמש לפיתוח חשיבת חקר בנוגע לגורם הדרוש לנביטה - המים . ללא מים הזרעים לא ינבטו . מומלץ להכין כוסות עם אדמה וזרעים ולא להשקות אותם במים . לאחר מכן, לערוך השוואה בין הכוסות שהושקו במים לבין אלה שלא הושקו במים, לתאר מה קרה בכל קבוצת כוסות ( תוצאות ) ולהסיק מסקנות - מה יכול היה לגרום להבדל בתוצאות .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר