עמוד:א37

מְשִׂימָה : מָה קוֹלְטִים בְּעֶזְרַת חוּשׁ הַמַּגָּע ? פֶּרֶק שְׁלִישִׁי : חוּשׁ הַמַּגָּע הַכְנִיסוּ אֶת הַיָּדַיִם לְתוֹךְ הַשַּׂקִּית אוֹ לְתוֹךְ קֻפְסַת מִשּׁוּשׁ . . 1 מַשְּׁשׁוּ בְּעֶזְרַת הָאֶצְבָּעוֹת אֶת הַחֲפָצִים שֶׁבְּתוֹךְ הַשַּׂקִּית אוֹ הַקֻּפְסָה . . 2 נַסּוּ לְזַהוֹת אֶת הַצּוּרוֹת שֶׁל הַחֲפָצִים . . 3 אֵילוּ צוּרוֹת יֵש לַחֲפָצִים ? . 4 צַיְּרוּ אֶת הַצּוּרוֹת שֶׁזִּהִיתֶם . צִיּוּד : 37 פרק זה עוסק בחוש המגע ובתפקודו . באמצעות העור אנו קולטים מידע על צורות, על מרקם ( חלק, מחוספס, גבשושי ) ועל טמפרטורה . הפרק מרחיב את משמעות המושג "לגעת / למשש" למושג "לקלוט מידע" . חשוב להשתמש בשני המושגים הללו בסמיכות לצורך הבניית המשמעות . המידע שחוש המגע קולט הוא מרקם, צורה, טמפרטורה . לפני ביצוע המשימה מומלץ לדון בשאלה : מה קולטים בעזרת חוש המגע ? מטרת המשימה היא לגרום לתלמידים להבין שבעזרת חוש המגע קולטים מידע על צורות של חפצים . במשימה הילדים ממששים באצבעותיהם חפצים שמצויים בשקית אטומה ( או בקופסת מישוש ) ומנסים לזהות אותם .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר