עמוד:א30

לִשְׁמֹעַטוֹב יוֹתֵר מְשִׂימָה : כֵּיצַד נוּכַל לִשְׁמֹעַ בָּרוּר אֶת פְּעִימוֹת הַלֵּב ? הַצְמִידוּ אֶת הָאֹזֶן לְבֵית הֶחָזֶה שֶׁל חָבֵר אוֹ שֶׁל חֲבֵרָה . . 1 הַקְשִׁיבוּ לְקוֹלוֹת הַלֵּב . . 2 יֵשׁ לָנוּ בְּעָיָה : כֵּיצַד נוּכַל לִקְלֹט בָּרוּר אֶת קוֹלוֹת הַלֵּב ? הַעֲלוּ רַעֲיוֹנוֹת לְפִתְרוֹן הַבְּעָיָה . יֵשׁ לָנוּ פִּתְרוֹן : בְּעֶזְרַת מַסְכֵּת אֶפְשָׁר לִשְׁמֹעַ אֶת קוֹלוֹת הַלֵּב . קַבְּלוּ מֵהַמּוֹרָה מַסְכֵּת . . 1 הַצְמִידוּ אֶת הַמַּסְכֵּת אֶל בֵּית הֶחָזֶה מֵעַל הַחֻלְצָה . . 2 הַאֲזִינוּ לְקוֹלוֹת הַלֵּב בְּעֶזְרַת הַמַּסְכֵּת . . 3 הַאִם הִצְלַחְתֶּם לִקְלֹט בָּרוּר אֶת קוֹלוֹת הַלֵּב ? . 3 כֵּן לֹא פִּתְרוֹן אֶפְשָׁרִי 30 מטרת נושא זה היא להעלות את המודעות בקרב תלמידים אודות המגבלות של חוש השמיעה בקליטת קולות חלשים ולפתרונות הטכנולוגיים המסייעים להתגבר על מגבלה זו . לפני ביצוע המשימה מוצע לברר ידע מוקדם אודות פעימות הלב ( האם שמעו את פעימות הלב ? ) . במשימה שני שלבים : בשלב הראשון מתוודעים למגבלות של חוש השמיעה ומזהים בעיה . ובשלב הבא מציעים פתרונות לבעיה ומתנסים בפתרון הבעיה . מטרת המשימה היא להכיר את המסכת ( סטטוסקופ ) ככלי טכנולוגי המגביר את יכולת הקליטה של חוש השמיעה . מוצע גם לדון במשמעות המילה "מסכת" ( המילה "הסכת" פירושה "הקשב" ) ובהקשר זה אפשר לשוחח על מילים נרדפות לשמיעה : הקשבה, האזנה . מומלץ לדון עם התלמידים בשאלות : האם ראו פעם מסכת ? האם ראו פעם מכשיר שמיעה ? גם כאן אפשר לציין את מגבלות החושים בקליטת קולות ואת היכולת של האדם למצוא פתרונות להתגברות על המגבלות . פיתוח חשיבה יצירתית .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר