עמוד:ב60

מְשִׂימָה : מַהוּ אֹרֶךְ הַיּוֹם בַּחֹרֶף ? אֹרֶךְ הַיּוֹם וְהַלַּיְלָה בַּחֹרֶף חֵלֶק א : זְרִיחָה וּשְׁקִיעָה בִּדְקוּ בָּעִתּוֹן, בָּאִינְטֶרְנֶט אוֹ בְּלוּחַ הַשָּׁנָה : . 1 בְּאֵיזוֹ שָׁעָה הַשֶּׁמֶשׁ זוֹרַחַת הַיּוֹם ? בְּאֵיזוֹ שָׁעָה הַשֶּׁמֶשׁ שׁוֹקַעַת הַיּוֹם ? חֵלֶק ב : אֹרֶךְ הַיּוֹם בַּחֹרֶף וּבַסְּתָו בַּחֹרֶף : שְׁעַת הַזְּרִיחָה : שְׁעַת הַשְּׁקִיעָה : 1 . חַשְּׁבוּ : מַהוּ אֹרֶךְ הַיּוֹם הוּא : שָׁעוֹת . 2 . בַּסְּתָו : חִזְרוּ לְעַמּוּד 25 וּבִדְקוּ : שְׁעַת הַזְּרִיחָה : שְׁעַת הַשְּׁקִיעָה : . 1 אֹרֶךְ הַיּוֹם שֶׁמְּדַדְתֶּם בַּסְּתָו הָיָה שָׁעוֹת . . 2 חֵלֶק ג : מַסִּיקִים מַסְקָנוֹת בַּחֹרֶף מַחְשִׁיךְמֻקְדָּם / מְאֻחָר יוֹתֵר מֵאֲשֶׁר בַּסְּתָו . . 1 בַּחֹרֶף הַיּוֹם אָרֹךְ / קָצָר יוֹתֵר מֵאֲשֶׁר בַּסְּתָו . . 2 מָה לָמַדְנוּ ? בַּחֹרֶף הַיָּמִים מִתְקַצְּרִים וְהַלֵּילוֹת מִתְאָרְכִים . בַּחֹרֶף הַיּוֹם קָצָר יוֹתֵר מֵאֲשֶׁר בַּסְּתָו . בַּחֹרֶף הַלַּיְלָה אָרֹךְ יוֹתֵר מֵאֲשֶׁר בַּסְּתָו . 60 את המשימה התלמידים יבצעו בבית בעזרת מבוגרים . הם מתבקשים למצוא את המידע ולהשוות אותו לזה שנאסף בעונת הסתיו, באמצעות חישוב אורך היום . מכיוון שאורך היום משתנה בהדרגה מים ליום, הערכים המתקבלים אינם הממוצע העונתי ורק מייצגים את העונה ( באמצעות יום אחד בלבד ) . מומלץ לחבר זאת לחיי היומיום, באמצעות שאלות כמו מה אתם עושים בשעת השקיעה ? מה אתם עושים בשעה הזו בקיץ ? אחד ממאפייני החורף הוא התקצרות הימים והתארכות הלילות . היום הקצר ביותר בחורף חל ב - 21 בדצמבר . מתאריך זה ואילך הלילות מתקצרים והימים מתארכים .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר