עמוד:א27

אֵיבָרִים • חוּשׁ הַשְּׁמִיעָה • אָזְנַיִם • מֵידָע • קוֹלוֹת • צְלִילִים אָנוּ שׁוֹמְעִים בְּעֶזְרַת הָאָזְנַיִם . אָזְנַיִם הֵן אֵיבָרִים שֶׁל חוּשׁ הַשְּׁמִיעָה . בְּעֶזְרַת הָאָזְנַיִם שׁוֹמְעִים קוֹלוֹת : דִּבּוּר שֶׁל אֲנָשִׁים וּצְלִילִים שֶׁל מַנְגִּינוֹת, צִיּוּצִים שֶׁל צִפּוֹרִים וּנְבִיחוֹת שֶׁל כְּלָבִים, לְחִישׁוֹת וּצְעָקוֹת וְגַם רַעַשׁ שֶׁל מְטוֹסִים . חוּשׁ הַשְּׁמִיעָה קוֹלוֹת, צְלִילִים, צִיּוּצִים, נְבִיחוֹת, לְחִישׁוֹת, צְעָקוֹת וְרַעַשׁ הֵם סוּגִים שֶׁל מֵידָע . בְּעֶזְרַת חוּשׁ הַשְּׁמִיעָה קוֹלְטִים מֵידָע . 27 קטע המידע נועד להמשגה : מה קולטים בעזרת חוש השמיעה ומהו איבר חוש השמיעה ? מומלץ להקריא את קטע המידע ולבקש מהתלמידים להשלים בקול רם את המילים המודגשות . לאחר ההקראה שואלים : מה אנו שומעים ? רושמים על הלוח ( או מדביקים בכרטיסיות ) את סוגי המידע : לחישות, צעקות, ציוצים ונביחות – כל אלה הם קולות . מומלץ לשחק את משחק הקולות : מזמינים תלמידים לחקות קולות של בעלי חיים, אנשים, של מכונות, של תופעות טבע ( רוח, גשם, רעם ) וכדומה .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר