עמוד:א18

מְשִׂימָה : קוֹלְטִים מֵידָע וּמְגִיבִים בְּעֶזְרַת חוּשׁ הָרְאִיָּה אֲנַחְנוּ קוֹלְטִים מֵידָע וּמְגִיבִים . הַמֵּידָע שֶׁאָנוּ קוֹלְטִים עוֹזֵר לָנוּ לְהִתְמַצֵּא בַּסְּבִיבָה . בְּעֶזְרַת חוּשׁ הָרְאִיָּה אָנוּ יוֹצְרִים קֶשֶׁר זֶה עִם זֶה . מֵידָע • קוֹלְטִים מֵידָע • מְגִיבִים מִתְחוּ קַו בֵּין ״מָה קוֹלְטִים״ בְּעֶזְרַת חוּשׁ הָרְאִיָּה ? לְבֵין "כֵּיצַד מְגִיבִים ? " מָה קוֹלְטִים ? כֵּיצַד מְגִיבִים ? 18 מטרת המשימה היא להביא את התלמידים למודעות ולהבנת החשיבות שיש לחוש הראייה . בעזרת חוש הראייה אנחנו קולטים מידע ( רואים ) ובעקבות קליטת המידע אנחנו מגיבים . מומלץ לשחק עם התלמידים במשחק . לדוגמה : רואים רמזור אדום ( קליטת מידע ) - עוצרים באדום ( תגובה ) , רואים גשם בחוץ ( קליטת מידע ) - לוקחים מטרייה ( תגובה ) . תשובות : כוס מים - ילד שותה מים, קערת פירות - ילדה אוכלת פרי, יורד גשם - ילד עם מטרייה, רמזור ירוק - ילד על מעבר חצייה . ספר - ילדה קוראת ספר בסדרת המשימות "קולטים ומגיבים" שבחוברת נתנו המלצות למורה לשילוב תנועה בלמידה . התנועה תורמת לקשב וריכוז, להמחשת המושגים וכן לתחושת הנאה והתרעננות . למידה בתנועה : מבקשים מהתלמידים לעקוב בעזרת העיניים אחרי תנועות הגוף שהמורה מבצע / ת ( ללא דיבור ) ולחקות את התנועה ( קלטנו תנועה והגבנו ) .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר