עמוד:א8

רוֹאִים בְּעֶזְרַת הָעֵינַיִם ע וֹבְדִי ם בִּסְבִי בָה נְקִיָּה שׁוֹמְעִים בְּעֶזְרַת הָאָזְנַיִם שִׁטְפוּ אֶת הַיָּדַיִם, הַחְזִיקוּ מַרְשְׁמֶלוֹ בַּיָּד, חִקְרוּ מָה מְיֻחָד בּוֹ . בְּעֶזְרַת אֵילוּ אֵיבְרֵי חוּשׁ חֲקַרְתֶּם אֶת הַמַּרְשְׁמֶלוֹ ? . 1 מָה גִּלִּיתֶם עַל הַמַּרְשְׁמֶלוֹ ? . 2 מָה מְיֻחָד בְּמַרְשְׁמֶלוֹ שֶׁכָּל כָּךְ הַרְבֵּה יְלָדִים אוֹהֲבִים ? . 3 טוֹעֲמִים בְּעֶזְרַת הַלָּשׁוֹן מְרִיחִים בְּעֶזְרַת הָאַף חָשִׁים מַגָּע בְּעֶזְרַת הָעוֹר מְשִׂימָה : חוֹקְרִים מַרְשְׁמֶלוֹ בְּעֶזְרַת אֵיבְרֵי הַחוּשׁ חוּשִׁים בִּפְעֻלָה אֵיבְרֵי חוּשׁ • עֵינַיִם • אָזְנַיִם • לָשׁוֹן • אַף • עוֹר 8 ההתוודעות לתפיסה החושית ולחשיבותה להתמצאות בסביבה ולחקר תופעות ופתרון בעיות נעשית באמצעות חקירת מרשמלו . מחלקים לכל ילד / ה מרשמלו ומבקשים לגלות מה מיוחד במרשמלו בעזרת ההוראות שבתמונות . לאחר ההתנסות, מבקשים מהתלמידים לתאר מה הם גילו בעקבות החקירה ובאילו איברי חוש הם נעזרו . רושמים על הלוח ( או מדביקים בכרטיסיות ) את שמות איברי החוש : עיניים, אוזניים, לשון, אף, עור, ומתאימים אותם לתפקודים של החושים שרשומים בעמודים 6 - 7 . לביצוע הפעילות יש להצטייד במרשמלו . יחידה אחת לכל תלמיד / ה . לפני ביצוע המשימה, מומלץ לבדוק רגישות של תלמידים למרכיבי המזון שבפעילות המוצעת . השאלות שבתבנית "שיח" נועדו לברר את הידע המוקדם של הלומדים . יש לקשר בין מה שהלומדים כבר יודעים בנושא זה לבין הידע החדש שגילו בעזרת ההתנסות . שימו לב : באמצעות ידע מוקדם ניתן לפרש ידע חדש . המרשמלו בעל ריח נעים, רך למגע, צבעו לבן ולעתים ורוד תכלת וצהוב, טעמו מתוק, ניתן לשמוע קולות של מעיכה כשממוללים בין האצבעות .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר