עמוד:ב12

הַאִם הָרוּחַ נוֹשֶׁבֶת ? הַקִּיפוּ אֶת הַתְּמוּנָה הַמַּתְאִימָה . רוּחַחַלָּשָׁה אֵין רוּחַ רוּחַ סְעָרָה רוּחַחֲזָקָה מֶזֶג הָאֲוִיר בַּסְּתָו רוּחַחַלָּשָׁה • רוּחַחֲזָקָה • רוּחַ סְעָרָה כַּמָּה קַר, כַּמָּה חַם ? הַקִּיפוּ מָה מַרְגִּישִׁים . קַר מְאוֹד קַר קָרִיר חַם חַם מְאוֹד בַּסְּתָו הַשָּׁמַיִם מְעֻנָּנִים חֶלְקִית . לִפְעָמִים, הַשָּׁמַיִם מְעֻנָּנִים יוֹתֵר . בַּסְּתָו לִפְעָמִים מְטַפְטֵף גֶּשֶׁם . לִפְעָמִים יוֹרֵד גֶּשֶׁם חָזָק . בַּסְּתָו נוֹשְׁבוֹת רוּחוֹת . לִפְעָמִים נוֹשְׁבוֹת רוּחוֹת חֲזָקוֹת יוֹתֵר . בַּסְּתָו קָרִיר . לִפְעָמִים קַר יוֹתֵר . מָה לָמַדְנוּ ? 12 לאחר התצפית, חוזרים לכיתה ומסכמים את מאפייני הסתיו . בסיכום חשוב להתייחס לכל אחד מהמרכיבים הבאים : מראה השמיים ( עננים וגשם ) , מראה האדמה, רוח ותחושת קור / חום . כמו כן, חשוב לקשר בין הקליטה החושית לבין איסוף המידע על מאפייני הסתיו . למידה בתנועה : בקשו מהתלמידים להרים ידיים למעלה ולהניע את הידים והגוף לפי עצמת הרוח שבאיורים - המורה מכריז / ה .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר