|
עמוד:6
6 השלמת משפטים במילה אחת מתוך שתיים או שלוש אפשרויות ( עמ' 7 , וגם עמ' 11 , 16 , 21 , 25 , 29 , 35 , 39 , 47 , 51 , 55 ) הפעילות : השלמת משפטים באחת מכמה ( שתיים או שלוש ) מילים המוצגות באותיות כתב בהוראה שבראש הדף . המשפטים ארוכים יותר מאשר בפעילות הקודמת, והילדים צריכים לקרוא את המשפטים ולכתוב באותיות כתב את המילה המתאימה על סמך ההקשר . במקרה זה, לכל משפט מתאימה מילה אחת . ההתאמה היא בדרך כלל דקדוקית, והילדים דוברי השפה לא יתקשו להשלים את המילה המתאימה . כתיבת חרוזים ( עמ' 7 ) הפעילות : התלמידים קוראים מילים ( הכתובות עדיין בדפוס, כי התלמידים עוד לא למדו די אותיות בכתב ) ומתאימים להן מילים מתחרזות הכתובות באותיות כתב מרשימה נתונה ( המילים מכילות רק אותיות כתב שהתלמידים כבר מכירים ) . הקיפו את המילה המתאימה לציור ( עמ' 9 ) הפעילות : התלמידים בוחרים מילה אחת באותיות כתב המתאימה לציור . תפזורת ( עמ' 10 , 43 ) הפעילות : איתור מילים באותיות כתב מרשימה נתונה ב"תפזורת" שכולה באותיות כתב . הילדים מתבקשים לקרוא שמונה מילים, המורכבות רק מהאותיות שנלמדו בכתב, ולאתר אותן בתפזורת . כדי להתאים את התפזורת לתלמידי א המילים מנוקדות גם בתוך התפזורת . מה יוצא דופן ? ( עמ' 13 ) המילים הנתונות הן קר, קרח, רוח, ירוק . שימו לב, הילדים יכולים להצביע על מילים שונות כיוצאות דופן : "קר" היא היחידה בת שתי אותיות ; "רוח" היא היחידה שאין בה ק' ; "ירוק" איננה מתקשרת באופן מובהק לחורף . כל תשובה שיש לה נימוק הגיוני יכולה להתקבל . זוהי הזדמנות פז לנהל בכיתה דיון מטה - לשוני על האפשרויות השונות . תשבצים ( עמ' 14 , עמ' 30 ) הפעילות : פתרון תשבצים קלים על פי הגדרות תוך שימוש באותיות כתב . הילדים קוראים ארבע - חמש הגדרות ( בדפוס, שכן לא למדו עדיין את כל אותיות הכתב ) וכותבים את המילים באותיות כתב בגוף התשבץ . השלמה נכונה של המילים בתשבץ תציג מילה אנכית שנוצרה מצירוף של אות אחת מכל מילה ; בתשבץ הראשון תתקבל המילה "קרון", בתשבץ השני תתקבל המילה "חנוכה" ובתשבץ השלישי תתקבל המילה "מכונית" . מילים בשרשרת ( עמ' 17 , עמ' 31 ) הפעילות : השלמת מילים נתונות ברצף מעגלי . הילדים מתבקשים לשבץ מילים מרשימה נתונה של מילים בכתב, כשההוראה היא שכל מילה מתחילה באות האחרונה של המילה שלפניה . כל המילים מכילות רק אותיות כתב שהילדים כבר מכירים .
|
|