עמוד:3

למשפחה, בחוברת זו יש חמישה פרקים . נספר כאן בקצרה על כל אחד מהם . גופים סיכום הפרק - בעמוד 28 פרק זה עוסק בהכרה ראשונית של גופים תלת - ממדיים . בפעילויות שבפרק יצטרכו ילדיכם להשתמש בדוגמאות של גופים : תיבות, קובייה, פירמידות, חרוטים, גלילים וכדור . הכרת הגופים נעשית בשני שלבים : • בתחילת הפרק הילדים מתבקשים לתאר את הגופים באופן אינטואיטיבי במילים שלהם . לדוגמה : יש ילדים שמשתמשים במילה "מגלשה" כדי לתאר פירמידה . • בהמשך הפרק יכירו הילדים את השמות המקובלים של הגופים וילמדו מה הם המרכיבים השונים של גופים, כגון : פאות, צלעות וקדקודים . הלימוד בפרק זה מתבסס על פעולות של מיון והשוואה של גופים שונים, ופעולות אלה מאפשרות התבוננות בתכונות הגאומטריות שלהם . לקראת סיום הנושא מומלץ שתצאו עם ילדיכם לטיול שבו ינסו הילדים למצוא בסביבה בניינים, מבנים ודברים אחרים המתאימים לגופים שעליהם למדו, יצלמו אותם ויכינו "תערוכת גופים" . מדידת אורך ומדידת שטח סיכום הפרק - בעמוד 72 בכיתה א' למדו הילדים את הפרק מדידת אורך : הם למדו למדוד אורכים והכירו את יחידת האורך המקובלת סנטימטר ( ס"מ ) . בפרק הנוכחי הם חוזרים על מה שלמדו ומכירים יחידת אורך נוספת - ה מטר ( מ' ) . דימויים עוזרים לילדים צעירים להבין מושגים מופשטים בגאומטרייה ולהבחין ביניהם . בכיתה א' הכירו הילדים את המושג היקף ועסקו בחישוב היקפים של מצולעים שונים . הם נעזרו בדימוי של נמלה המקיפה חצר . בפרק הנוכחי הילדים ממשיכים לעסוק בחישובי היקפים וגם מכירים מושג חדש - שטח של מצולע . הדימוי שנעזרים בו כדי לקרב אליהם את המושג הזה הוא כמות העשב שיש בחצר . בהמשך הפרק הילדים לומדים להשוות שטחים של זוגות מצולעים בדרכים שונות : לפעמים אפשר להשוות בהשוואה ישירה - מניחים את שני המצולעים זה על זה ורואים איזה מהם מכסה כיסוי מלא את האחר . לעִתים אפשר לחתוך את אחד המצולעים ולהרכיבו בדרך אחרת כדי להיווכח אם שטחו גדול משטח המצולע האחר או שווה לו . הילדים לומדים למדוד שטחים וכן להשוות שטחים גם בעזרת יחידות מידה שונות : בדוגמה הזאת רוצים לדעת לאיזה מצולע יש שטח גדול יותר . בוחרים יחידת שטח - משולש - ורואים שהשטח של מצולע א גדול יותר . א ב

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר