עמוד:137

ד. גובה של מקבילית 8 בכל מקבילית: א. בחרו צלע כרצונכם והדגישו אותה בצבע. הדגישו את אחד הקדקודים שאינם שייכים לצלע הזאת. (כדאי שכל תלמיד יבחר צלע וקדקוד שונים מאלה שבחר חברו.) ב. סרטטו קטע לפי הדרישות האלה (היעזרו בסרגל הגובה): •הקטע מאונך לצלע המודגשת (או להמשכה). •קצהו האחד של הקטע בקדקוד המודגש. •קצהו האחר של הקטע על הצלע המודגשת או על המשכה. כל אחד מן הקטעים שסרטטתם בסעיף 8 נקרא גובה של מקבילית. דיון א. השוו את הסרטוטים שלכם לסרטוטים של חבריכם בכיתה. ב. כמה גבהים שונים באורכם אפשר לסרטט במקבילית אחת! ג. כמה גבהים יוצאים מקדקוד אחד! למורה: קטע כזה לא ייחשב גובה של המקבילית אף שאורכו שווה לגובה, משום שאיננו יוצא מקדקוד. ואולם לצורך שימושים שונים (כמו חישובי שטחים, בפרק הבא) אפשר להשתמש בקטע זה כמייצג את הגובה.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר