עמוד:14

בפעילויות 13 ו - 14 התלמידים פותרים תרגילי חיבור וחיסור של שברים בעלי אותו מכנה ותרגילי כפל של שבר במספר שלם , שכבר נלמדו בעבר . החידוש בפעילויות האלה הוא ההנחיה לצמצם את תוצאת החישוב הסופית . בפעילויות נוספות בפרק התלמידים מתבקשים לצמצם את השברים המתקבלים בתוצאות ולכתוב אותם כמספרים מעורבים כשאפשר . כדאי לשתף את התלמידים בכך שהדרישה הזאת נובעת מהצורך לדון בתוצאות ולבדוק אותן . יש אין -סוף דרכים לכתוב כל מספר , ולכן נוח לבחור דרך אחת משותפת לכולם . עם זאת התוצאות נכונות גם כשאינן מצומצמות , וכשפותרים תרגילים בהקשר מסוים , כדאי לבדוק אם כדאי או נחוץ לצמצם את התוצאה ולכתוב אותה כמספר מעורב . בפעילות 15 בכל סעיף מצמצמים שבר בשני שלבים . השבר המצומצם המתקבל לאחר הצמצום בכל גורם בנפרד שווה לשבר המתקבל לאחר שמצמצמים את השבר המקורי במכפלת שני הגורמים . מומלץ לתת לתלמידים לפתור את המשימה בעצמם ולאחר מכן לדון בממצאים של התלמידים ולבקש מהם להכליל מתוך הדוגמאות . התוצאה היא . 2 3 התוצאה היא . 12 18 יוגב יערה

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר