עמוד:219

זמן משחק , דיבור ועוד ! אפשר לתרגל בקבוצות של ארבעה ילדים : מחלקים לכל רביעייה 4 כרטיסי מילים או מדבקות , שביחד אפשר להרכיב מהן משפט , למשל : דניה , קוראת , בספר , שלה ; אימא , נוסעת , במכונית , שלה ; דניאל , משחק , בטאבלט , שלו ; אמיר , ישן , במיטה , שלו ; התלמיד , כותב , במחברת , שלו . כדאי לתת את המילים לא בסדר הנכון של המשפט . הילדים קוראים את המילים , מחליטים על הסדר הנכון ועומדים ברביעיות מול הכיתה כשהם מציגים את המילים . הכיתה קוראת בקול ומאשרת את המשפט . שלו , שלה חוזרים ומזכירים לילדים שבעברית המילה " של" עומדת בנפרד , גם בהטיות , ובערבית כינוי הקניין חבור לשם העצם . מפנים אותם לראות את ההבדל במלבן משמאל . בתחתית העמוד מופיעה נטייה של כל נטיות " של" שהילדים למדו עד עכשיו ( בינתיים רק צורות היחיד ) . הציורים של ראשי הילדים רומזים אם הכוונה לזכר או לנקבה , או גם וגם ( שלי ) . לפני פעילות 2 כדאי להקדים ולהדגים על הלוח סידור מילים במשפט . כדאי לבחור שלוש מילים פשוטות שאפשר ליצור מהן משפט תקין , למשל יפה , שלו , הספר . מקפידים על הפרדה בין המילים כדי שלא ייראו כמשפט . מבקשים מהילדים לקרוא את שלוש המילים ברצף ומראים מהו הסדר הנכון : על מה מדובר ? על הספר ; של מי הספר ? שלו . מה אומרים על הספר ? יפה . מציגים על הלוח עוד סדרות של מילים : קטן , שלה , הבית ; שלי , מורה , אבא ; בחדר , שלי , הגיטרה . חוזרים על תהליך ארגון המילים בסדר הנכון .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר