עמוד:178

לפני הקריאה : מזכירים לילדים את שמות ימי השבוע . מזמינים ילדים לספר מה הם עושים בימים מסוימים . למשל : ביום שלישי אני הולכת עם אבא לקניון . ביום חמישי אני משחק כדורסל עם חברים . מזכירים לילדים את העלילון על אימא , כרמי ויסמין בתחילת היחידה , ואומרים שהסיפור הבא מספר על יסמין ואימא שכבר הכירו . קוראים את הסיפור בקול . אחרי הקריאה : מזכירים את המילה " חוג " ומתבוננים יחד בטבלט , שהוא מעין איור לסיפור , ובו מערכת חוגים . מזכירים את המילים " יום " ו " שעה " המתארות זמן ( מילים אלה דומות לערבית ) . קוראים בקול את הכותרות של העמודות בטבלה ואת החוגים בכל עמודה . מוודאים שהילדים מבינים את שמות החוגים . מפנים את תשומת הלב לשעות בעמודה הימנית . אפשר להשוות את המודעה למערכת השעות של הכיתה . אפשר לשאול למה החוגים רק בשעות אחר הצהריים ( כי בבוקר לומדים בבית הספר ) . בעבודה עם מתקשים כדאי לחלק את הטקסט לשלושה חלקים ולהתעכב על כל חלק לחוד , כולל שאלות ותרגול . למשל : מי לא אוהבת בלט ? מי רוצה ללכת לחוג התעמלות ? זמן משחק , דיבור ועוד אומרים משפטים נכונים ולא נכונים על לוח החוגים , ומבקשים מהילדים להרים שלט " נכון" או שלט " לא נכון " בהתאמה . למשל , ביום שני בשעה שלוש יש חוג בישול ( לא נכון ); ביום חמישי בשעה שלוש יש חוג קרמיקה ( נכון ) . שואלים בעל פה - מתי יש חוג טניס ? מתי יש חוג צילום ? מזמינים ילדים לספר על העיסוקים שלהם ולפרט באיזה יום ( ושעה , אם אפשר ) הם עוסקים בזה . למשל , ביום ראשון בשעה ארבע יש לי חוג ג ' ודו ; ביום שלישי בשעה חמש אני הולכת עם אבא לסופרמרקט .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר