עמוד:173

זמן משחק , דיבור ועוד מכינים מראש פתקים כמספר הילדים . מחליטים על 5 או 6 משפחות מילים שהילדים מכירים , למשל ה - ל - ך , א - כ - ל , ק - ר - א , כ - ת - ב , ש - ח - ק , ל - מ - ד , צ - י - ר . כותבים על כל פתק מילה ממשפחת מילים מסוימת , למשל : משחק , שחקן , משחק , משחקים ( כל מילה על פתק אחר ); כותבת , מכתב , כותב , כותבים ( כל מילה על פתק אחר ) . מחלקים את הפתקים בין הילדים ומבקשים מהם להסתובב בכיתה ולמצוא עוד מישהו שיש לו מילה מאותה משפחה . כשכולם מוצאים בני זוג מבקשים מהם לומר משפט עם כל אחת מהמילים שיש להם . בעבודה עם מתקדמים אפשר לבקש משפט אחד שכולל את שתי המילים . הצעה לתרגול : מציירים על הלוח כמה שלטים ורושמים עליהם שם של " משפחה " . בצד כותבים רשימה של מילים ( 4 - 3 מילים מוכרות מכל משפחה ) , ומזמינים ילדים לבחור מילה ולהכניס אותה לבית המתאים . בעבודה עם מתקדמים אפשר להשאיר שלט ריק , לכתוב מתחת לשלט מילה ולבקש מהילדים להוסיף עוד מילה מתאימה למשפחה . אחר כך , כשכל המילים של המשפחה כתובות מתחת לשלט - מזהים וכותבים במלבן הריק את "שם המשפחה " , כלומר את השורש של המילים שבתוך הבית .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר