עמוד:151

קוראים עלילון העלילון מתאר סיטואציה משפחתית שגרתית : הורים וילדים יושבים יחד סביב השולחן לארוחה משפחתית . אימא מציעה לילדים מאכלי ירקות , אבל אחד הילדים מסרב לכל הירקות . לבסוף אימא מגישה לו מרק , והוא מרוצה , ואז מתברר שהמרק מכיל את כל הירקות שהילד סרב לגעת בהם . המילים החדשות והמבנים הלשוניים החדשים : אני ( גם ) לא אוהב ... ; אני אוהב ... ; ה ... ממש טעים ; כל אחד והטעם שלו . לפני הקריאה : כדאי לתרגל שימוש במבנים הלשוניים . מבקשים מהילדים לחשוב על הארוחות בבתיהם ולומר משפטי " אני אוהב " ומשפטי " אני לא אוהב " הקשורים לאוכל . אפשר להאריך את המשפט בעזרת המילה גם , למשל " אני אוהב עוף . אני אוהב גם שניצל " , או " אני לא אוהב עוף . אני גם לא אוהב מרק " . קוראים את העלילון לפי השלבים המתוארים לקריאת העלילון הראשון במדריך זה . אחרי הקריאה : שואלים שאלות על מידע גלוי בטקסט - מי יושב ליד השולחן ? מי אוהב כרובית ? מי לא אוהב קישוא ? מי אומר " כל אחד והטעם שלו " ? מי אומר "אני אוהב מרק " ? מה יש במרק ? כדאי לשאול למה כולם צוחקים בסוף ולוודא שהילדים מבינים את ההומור .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר