עמוד:89

קוראים דו - שיח לפני קריאת הטקסט מוודאים שהילדים מכירים את המילים וניל , לימון , חלווה . בסיום הקריאה של הטקסט מבררים שהילדים הבינו את הסיטואציה המתוארת , שיש בה הומור ( הילדה עונה " לא" לכל הצעות המוכר ולבסוף מתברר שהיא בעצם רוצה הכול , את כל הטעמים של הגלידה שהוא הציע ) . אחרי הקריאה הראשונה מזמינים זוגות ילדים לקריאה חוזרת בתפקידים . הצעה לתרגול : אפשר לבקש מהילדים לסמן בצבע אחד את כל המילים שיש בהן חולם ( מוכר , אור , שלום , רוצה , לא , שוקולד , לימון ) , ובצבע אחר מילים שבהן האות ו ' היא עיצורית ( נשמעת ) – וניל , וגם , חלוה . מפנים את תשומת הלב של הילדים לשני התפקידים של האות ו ' – מסמנת את תנועת החולם ומשמשת עיצור בתוך מילה . בהקשר זה אפשר להזכיר לילדים את המילים ורוד , וילון , שבהן לכל ו ' יש תפקיד אחר . כדאי להזכיר שזה דומה לאות המקבילה בערבית .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר