עמוד:81

שומעים סיפור כדאי להזכיר לילדים את העלילון שקראו בעמוד 59 בספר על אמיר שלבש מעיל בקיץ . בסיפור כאן הם ישמעו מה עשה אמיר אחרי השיחה עם דינה . המילים החדשות בסיפור : בשקט بهدوء , נורא جدا , מע ֲלות درجات , דולק يعمل , איזה מזל يا له من حظ חוזרים על התהליך המפורט בעמ ' 60 במדריך זה . בעבודה עם ילדים מתקשים - הסיפור הזה קצת יותר ארוך מקודמיו , ולכן אחרי ההאזנה הראשונה לסיפור כדאי לחזור בעל פה בקצרה על רצף האירועים ( יחד עם הילדים , בעזרת שאלות ) , לברר אם יש לילדים שאלות על מה ששמעו , ורק אז להאזין לסיפור פעם שנייה . במהלכה אפשר לעצור , לברר אם הכול מובן ולהמשיך . קר בקיץ ? אמיר דופק על הדלת של המנהל בבית הספר . כן , אומר המנהל . אמיר פותח את הדלת . המנהל יושב ליד המחשב , משקפיים על האף , והוא קורא . אמיר נכנס . הוא עומד בשקט ליד הדלת . המנהל קורא וקורא . ממממממ ..., אומר אמיר בשקט . המנהל קורא וקורא . סליחה , א ֲדוני המנהל , אומר אמיר . המנהל מוריד את המשקפיים מהאף ואומר : אה , אמיר . א ֲני ..., אומר אמיר . רגע , למה אתה לובש מעיל ? שואל המנהל , עכשיו קיץ . כי ... נורא קר בכיתה . 17 מע ֲלות . א ֲני כבר חולה . 17 מע ֲלות זה קר , אומר המנהל . מה המורה אומרת ? למורה לא קר . לילדים לא קר . רק לי קר , אומר אמיר . מממ ..... א ֲני חושב ..... אומר המנהל . אמיר , אמיר , אומרת דינה , המזגן לא דולק . עכשיו לא קר בכיתה . יש לך ח ֲברים טובים , אומר המנהל . כן , אומר אמיר . איזה מזל ! אמיר רץ לכיתה שמח . עכשיו המעיל ביד . לאמיר לא קר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר