עמוד:59

חזרה על קמץ / פתח מציגים על הלוח 8 ציורים : דג , נחש , כף , פרה , ענן , צב , בננה , אגס . מוודאים שהילדים יודעים את המילים . שואלים : מה מתחיל ב - פ ? מה מתחיל ב - א ? וכו ' . שואלים מעין חידות קצרות על הציורים האלה , למשל : למי יש בית על הגב ? ( צב ); מי חי במים / בים ? ( דג ); למי יש ארבע רגליים ? ( פרה ) . למי אין רגליים ? ( דג , נחש ) . מה אוכלים ? ( אגס , בננה ) . מצמידים ללוח כרטיסים של 8 המילים בסדר אקראי : דג , נחש , כף , פרה , ענן , צב , בננה , אגס . מזמינים ילדים ללוח ומבקשים להתאים מילה לציור . מסירים את כרטיסי המילים , ומזמינים ילדים ללוח כדי לכתוב צליל פותח מתחת לכל ציור . בעבודה עם מתקדמים אפשר לבקש מהילדים לכתוב מילים שלמות ולא רק צליל פותח . אם הילדים בוחרים הומופון ( אות בעל צליל דומה ) במקום האות הנכונה ( למשל , כותבים מתחת לציור אגס את האות ה במקום א ) מתקנים אותם תוך כדי הגייה מודגשת של האות המתאימה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר