עמוד:57

זמן משחק , דיבור ועוד מזמינים ילדים ( בנים ) בקבוצות של 5 אל הלוח . כל ילד מצמיד לחולצתו כרטיס שעליו שם של דמות בקומיקס - אדם , סער , שחף , ברק , צלם . הקבוצה קוראת את הקומיקס בתפקידים בפני הכיתה . אפשר להציע פעילות כזו גם לקבוצות של 5 בנות : בוחרים 4 שמות של בנות שהילדים יכולים לקרוא בשלב זה – מיה , דנה , סחר , איה ; כל תלמידה מצמידה לחולצתה את אחד השמות , ומציגים את הקומיקס בתפקידים , במשפטים האלה : את באה ? גם אני באה . פעלים : בא , באה ; שם גוף : אתה הקניה : מבקשים מארבעה ילדים ( שני בנים ושתי בנות ) לצאת מן הכיתה , ואז להיכנס כל אחד לחוד . מצביעים על הילד / ה שנכנס / ת ואומרים : פאדי בא , או דליה באה . חוזרים על התרגיל עם ילדים אחרים ומבקשים מילדים היושבים בכיתה לומר כך על כל אחד מהילדים שנכנסים לכיתה . מלמדים את המילה " גם" המופיעה בקומיקס , משנים את ההוראה ומבקשים מהילדים להיכנס בזוגות . על כל זוג שנכנס לכיתה אומרים : פאדי בא , גם דליה באה לכיתה . מאפשרים לכל הילדים לקחת חלק בתרגול ובדיבור . קוראים עלילון ) קומיקס ( : זוהי הפעם הראשונה שהילדים פוגשים ריבועי קומיקס בספר הלימוד . מסבירים לילדים מהו קומיקס ( סיפור בסדרה של ציורים ומעט טקסט כתוב ) . קוראים את הקומיקס . תחילה המורה קוראת בקול פעם ופעמיים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר