עמוד:53

זמן משחק , דיבור ועוד מחלקים את הכיתה ל - 2 קבוצות . אומרים לכיתה - אני רואה ילד , הוא לובש חולצה בצבע חום , יש לו נעליים בצבע כחול - ומזמינים ילד / ה מאחת הקבוצות להראות את הילד המתאים . אם התשובה נכונה , הקבוצה מקבלת נקודה . ממשיכים אותו דבר עם הקבוצה השנייה . הקבוצה שצברה יותר נקודות - מנצחת . בעבודה עם ילדים מתקדמים אפשר לעודד את הילדים לבחור דמות ולתאר אותה בעזרת הדמיון , למשל - זה שחר , הוא גר בלוד , יש לו אבא ואימא , אימא שלו מורה , יש לו אחות גדולה , הוא אוהב לשחק במחשב . אפשר גם להמציא סיפור קצר על הדמות , למשל - זה רמי . יש לו יום הולדת . סבא קונה לו אופניים . רמי שמח . רמי רוכב על האופניים כל יום . מספרים לילדים שהדמויות שבאיור הגדול ילוו אותם לאורך כל החלק הזה בספר , ושבכל יחידה תעמוד במרכז קבוצה אחרת של ילדים . כל יחידה נפתחת בציור מוגדל של חלק אחד מהתמונה הכללית של הכיתה ( zoom . ( in ההתבוננות בתמונה הכוללנית והרחבה הזו , המלאה פרטים ורמזים מעוררי חשיבה , תכין את הילדים לקראת המפגש ה " אינטימי " יותר עם כל קבוצה ביחידות של חלק זה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר