עמוד:69

מילות היחס על , ליד הקניה : מכינים מראש כמה חפצים ומדגימים בעזרתם את משמעות מילות היחס האלה , למשל - מניחים עיפרון על מחברת ומזמינים את הילדים להגיד " עיפרון על מחברת " . מניחים עיפרון ליד מחברת והילדים אומרים " עיפרון ליד מחברת " . כך ממשיכים עם חפצים נוספים . אפשר גם להגיד אחד המשפטים האלה ולבקש מהילדים לסדר את החפצים לפי המשפט ששמעו . פינת הלשון מבקשים מהילדים לצייר על דף שני חפצים ( זה ליד זה או זה על זה ) ולכתוב מעליהם את מילת היחס המתאימה . מזמינים כל ילד לקדמת הכיתה להציג את הציור ולהגיד בעזרת " על " או " ליד " מה צייר . מזמינים ילדים בשמותיהם ואומרים להם איפה לעמוד , למשל - איה ליד השולחן . רנא ליד הלוח . שרה ליד רנא וכן הלאה . אפשר לבקש מכל ילד לקחת חפץ מהתיק או מהקלמר , ואז להזמין ילדים ולבקש מכל אחד להניח את החפץ שלו על משהו ( על כיסא , על שולחן ) או ליד משהו בכיתה ( ליד הדלת , ליד החלון , ליד הארון ) .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר