עמוד:83

כדאי להסב את תשומת לבם של התלמידים למגוון הפתרונות האפשריים בסעיף ג . ג . אורי הכין הפתעות במשך שלוש שעות וחצי . כמה הפתעות מכל סוג הוא הכין ? הציעו שלוש אפשרויות . יש תלמידים העובדים באופן שיטתי ומוצאים את כל הפתרונות האפשריים . אפשר להציע להם להשתמש בטבלה כזאת : הסבר לדרך המומלצת להשלמת את הטבלה : השורה הראשונה בטבלה : אין הפתעות גדולות , כלומר התלמיד הכין במשך 3 1 2 שעות הפתעות קטנות . הכנת הפתעה קטנה אורכת 1 4 שעה . לכן המשוואה המתאימה היא . × = 3 1 2 בשעה אחת יש 4 רבעי שעה , ב - 3 שעות יש 12 רבעי שעה וב - 3 1 2 שעות יש 14 רבעי שעה . כלומר . 14 × = 3 1 2 תרגיל השרשרת המתאים לזמן שהקדיש התלמיד להכנת 14 הפתעות קטנות ו - 0 הפתעות גדולות הוא . 0 × + 14 × = 3 1 2 השורה השנייה בטבלה : יש הפתעה גדולה אחת ומכינים אותה ב - 3 4 שעה . כלומר התלמיד הכין במשך 2 3 4 שעות הפתעות קטנות . הכנת הפתעה קטנה אורכת 1 4 שעה . לכן המשוואה המתאימה היא . × = 2 3 4 בשעה אחת יש 4 רבעי שעה , ב - 2 שעות יש 8 רבעי שעה וב - 2 3 4 שעות יש 11 רבעי שעה . כלומר . 11 × = 2 3 4 תרגיל השרשרת המתאים לזמן שהקדיש התלמיד להכנת 11 הפתעות קטנות והפתעה גדולה אחת הוא . 1 × + 11 × = 3 1 2 אפשר למצוא את האפשרויות הנוספות באופן דומה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר