עמוד:82

תלמיד ג : מה הייתה העלות הכוללת של הטיול ? 200 + 100 - 35 ) × 40 = 10 , 600 ) עלות הטיול הייתה 10 , 600 שקלים . תלמיד ב ותלמיד ג למעשה פתרו בדרך דומה – בעזרת שלוש פעולות חשבון – אולם תלמיד ב כתב שני תרגילים ותלמיד ג כתב תרגיל שרשרת . לעומתם תלמיד א פתר את הבעיה בעזרת 4 פעולות חשבון . איזה תרגיל שרשרת מתאים לדרך הפתרון של תלמיד א ? בפעילות 7 כדאי לשים לב לכמה קשיים שעלולים לעלות בעת פתירת הבעיה : המחיר של כל קופסת עוגיות היה גדול ב - 4 שקלים מהמחיר של כל קופסת ממתקים 8 - שקלים . לכן המחיר הכולל של שתי הקופסאות הוא 20 שקלים ( , ( 8 + 4 + 8 = 20 ולא 12 שקלים , כפי שחלק מהתלמידים עלולים לחשוב בטעות . השאלה בבעיה היא כמה קופסאות קנה רותם בסך הכול ולא כמה קופסאות מכל סוג הוא קנה . לכן חשוב לוודא שאחרי שהתלמידים מגלים שהוא קנה 5 קופסאות מכל סוג ( , ( 100 : 20 = 5 הם עושים גם את החישוב הסופי ומוצאים שרותם קנה 10 קופסאות בסך הכול . בטבלה שבפעילות 8 כל שורה היא למעשה בעיה רב - שלבית המצריכה גם חישובים בשברים . מכיוון שהתלמידים טרם למדו את הנושא של מכנה משותף , השברים שבבעיה הם בעלי מכנים שווים כדי להקל עליהם לעשות חישובים . הינה הטבלה המלאה :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר