עמוד:9

בפעילות 10 יש כמה פתרונות אפשריים , וכדאי להתייחס לכך בדיון לאחר שהתלמידים פותרים את הפעילות . העיגול מחולק ל - 18 חלקים שווים , ולכן אפשר להתאים לכל צבע שבר שהמכנה שלו הוא , 18 כך : אתגר . 10 העיגול שלפניכם מחולק ל 18 חלקים שווים . איזה חלק מהעיגול צבוע בכל צבע ? כתבו שברים מתאימים . דיון האם כל התלמידים כתבו את אותם שברים ? האם יש צבעים שמתאימים להם שברים שונים ? עם זאת החלוקה ל - 18 חלקים בנויה כך : העיגול מחולק לשישה חלקים שווים הנפגשים במרכז , ולכן וכל מתאים חלק לחלק גם כזה הוורוד השבר מחולק מתאים 3 6 ל כמו 3 - כן חלקים השבר מתוך שווים 1 6 החלקים . . לכן לחלק ה " גדולים הירוק 3 " מתאים צבועים גם בוורוד השבר , כלומר , 1 6 ולחלק בדיוק הוורוד חצי , כל הפתרונות האלה נכונים באותה מידה . הדיון בפתרונות השונים ובדרכים השונות להסתכל על החלוקה משמשים הכנה לנושאים שברים שווים , הרחבה וצמצום , שיילמדו בהמשך . יוצא מן הכלל עמוד – 11 ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 104 – 95 ) פעילויות יוצא מן הכלל עוסקות בקבוצות ובקשרים בין קבוצות . הן משולבות בתוך הפרקים באופן בלתי - תלוי ברצף הלימוד . רוב הפעילויות מיועדות לעבודה עצמאית של התלמידים . הפעילות הזאת היא הראשונה בנושא בכיתה ה , ולכן נדרשת הנחיית מורה . פעילויות 13 – 11 משמשות תזכורת לעבודה עם שברים גדולים מ - 1 ועם מספרים מעורבים . בשלב הזה אין עוסקים במעבר בין שברים למספרים מעורבים , אלא רק בהתאמת שבר או מספר מעורב לציור נתון . מטרת פעילות 11 היא לוודא שהתלמידים יודעים כיצד לכתוב מספר מעורב ומבינים מה כל חלק במספר המעורב מייצג . בחלק השני של הפעילות אפשר לדון במספרים שאינם אחת ושלושה רבעים – כיצד קוראים אותם ואיך ייראה הציור המתאים לכל אחד מהם . מטרת פעילות 12 היא לוודא שהתלמידים יודעים להתאים לציורי העיגולים שבר גדול מ - . 1 מחפשים ציורים המתאימים לשבר . 7 15 כל עיגול הוא יחידה , ולכן המכנה נקבע לפי מספר

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר