עמוד:6

פעילות הפתיחה ( עמוד 4 ) בפעילות הפתיחה של הפרק מוצגים דוכנים למכירת פיצה . שמות דוכני הפיצה נקבעו לפי גודל מנות הפיצה הנמכרות בהם , למשל ב " פיצה תשיעיות " חותכים כל פיצה ל - 9 מנות שוות . הפיצה השלמה היא היחידה ( או השלם ) , וכל מנה היא 1 9 פיצה . השימוש בציורי פיצות המחולקות לחלקים שווים כדי להמחיש את נושא השברים מוכר לתלמידים . דוכני הפיצות ילוו את הלימוד לאורך כל הפרק . הדיון בתחתית העמוד מאפשר לתלמידים לחזור על נושאים שלמדו בכיתה ד ומאפשר למורים לגלות פערים בידע של תלמידים שונים בנושאים האלה . דיון על איזה דוכן יש 5 9 פיצה ? על איזה דוכן יש 2 7 8 פיצות ? כמה פיצות יש על הדוכן של " פיצה שישיות " ? באיזה מהדוכנים המנות הן הגדולות ביותר ? באיזה מהדוכנים המנות הן הקטנות ביותר ? ב " פיצה שביעיות " כל מנה היא 1 7 פיצה . אריאל הזמין 2 מנות . כמה פיצות יישארו על הדוכן לאחר שיקבל אריאל את המנות שהזמין ? ב " פיצה תשיעיות " עומדים להוציא מהתנור 2 פיצות שלמות ולחתוך גם אותן למנות של 1 9 פיצה . כמה תשיעיות פיצה יהיו על הדוכן לאחר שיוסיפו את הפיצות ? אם תלמידים מתקשים לענות על השאלות בדיון , אין צורך להתעכב עליהם בשלב הזה . בהמשך הפרק יש חזרה מסודרת על כל המושגים , תרגול נרחב וייצוגים נוספים העשויים להקל על התלמידים להבין את הנושא .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר