עמוד:6

פעילויות אתגר הפעילויות בחוברת מדורגות בהתאמה לידע הנרכש בכיתה ומתאימות לכלל התלמידים . לתלמידים מתקדמים מוצעות פעילויות אתגר המופיעות על רקע כחול לאורך החוברת , למשל : העתקת דגמי אותיות וצורות והשלמת סדרות ( בעמ ’ 7 ) הבחנה בין ייצוגי מילים קצרות לייצוגי מילים ארוכות ( בעמ ’ 15 ) העתקת דגמי צורות וסימנים גרפיים ( בעמ ’ 19 ) איתור מילים מאוירות שיש בהן צלילים חוזרים ( בעמ ’ 28 ) איתור יוצא דופן והנמקה לפי קריטריון פונולוגי ( בעמ ’ 31 ) מיון מילים מאוירות על פי 2 תבחינים – אורך וצליל פותח ( בעמ ’ 34 ) איתור הבדלים בין מילים על תמרורים ושלטים או בין כותרות של ספרים ( בעמ ’ 63 , 45 ) לעיון נוסף : מבדק קריאה וכתיבה לכיתה א , מדריך למורה ; עמ ’ 16 , 6 – 8 תשתית לקראת קריאה וכתיבה : בעיקר עמ ’ . 19 - 16 , 11 - 8 סימון ( מתוך שורת אותיות נתונה ) של האותיות המופיעות במילה מצוירת ( לדוגמה בעמ ’ . ( 39 סימון ( מתוך שורת איורים ) של מילה מאוירת המתאימה לתבנית נתונה ( לדוגמה בעמ ’ . ( 48 הבחנה בין אותיות המייצגות עיצורים קרובים או דומים ( לדוגמה בעמ ’ . ( 47 מיון איורים של מילים לקבוצות לפי האות הראשונה במילה ( לדוגמה עמ ’ . ( 57 זיהוי האות הראשונה במילים מאוירות בתוך איור גדול , צבעוני ועשיר בפרטים ( בעמ ’ . ( 41 האיור עצמו מתאים לשיח במליאה או בקבוצה , מתרגל ומעשיר אוצר מילים , מבנים תחביריים וידע עולם ומפתח חשיבה ודמיון . למשל : מה מציאותי באיור ? מה לא הגיוני ? מה יש בסביבה שאנחנו חיים בה ומה לא ? מה מצחיק ? כמה עופות יש באיור ? כמה מלכים ? אילו דמויות יכולות להשמיע קול ? מה הייתם רוצים להוסיף לאיור הזה ? וכן הלאה . מכיוון שבאיור מיוצגות כל האותיות רצוי לשאול גם שאלות על אות פותחת , אות סוגרת ואות בתוך מילה , למשל : מה באיור מתחיל ב - ח ? מה באיור מסתיים ב - ת ? באיזו מילה שומעים ג ? בסוף החוברת יש דפי מדבקות ( להדבקה בפעילויות המציינות שיש להדביק ) , סרגל אותיות אישי לתלמיד להדבקה ( על השולחן בכיתה או על מצע קשיח ) .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר