עמוד:137

בתיאור התמונה חשוב להקפיד שהתלמידים יאמרו משפטים שלמים . אפשר לשאול : "מה האנשים עושים בתמונה ? " ( הם רוכבים על אופניים , רצים , משחקים עם הכלב , קוראים ספר , נחים על הדשא וכו ' ) , " ומה החיות עושות ? " ( הכלבים רצים , הקיפודים חוצים את הכביש , הציפורים עפות , הברווזים שוחים במים וכו ' ) . ניתן להעשיר את התיאור באמצעות שאלות מתווכות . כך , למשל , אם תלמיד אומר : " אני רואה ילדים רוכבים על אופניים , " כדאי לשאול : "כמה ילדים רוכבים על אופניים ? " , והתלמיד יענה : " שלושה ילדים רוכבים על אופניים . " מאחר שהתלמידים כבר מכירים את מבנה הספר ויודעים שכל יחידה מלווה בתמונת " זום - אין " , אפשר לבקש מהם לנחש באילו חלקים מהתמונה הפותחת יתמקדו שלוש היחידות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר